De succesformule: Sidijk in de wereld van Family Entertainment

Bezoekers keer op keer verrassen! – Dat is wat jij als ondernemer wil bereiken, elke dag opnieuw. Als producent van leisure-totaalconcepten, zoals binnenspeeltuinen, trampolineparken en family entertainment concepten, is Sidijk er dagelijks op gebrand om tot concepten te komen waarbij dat gegarandeerd lukt.

Veranderde vraag

De leisure markt is constant in beweging, dat weet ook Arent Kuipers, sales manager bij Sidijk: “Wij zijn continu aan het kijken waar de markt naar vraagt en onderzoeken constant op welke manier wij tot nieuwe concepten en productcombinaties kunnen komen. Zo zorgen we voor maximaal speelplezier voor bezoekers en een businessmodel dat gegarandeerd succes heeft voor de ondernemer“. Arent is inmiddels twaalf jaar actief bij Sidijk en heeft al heel wat trends voorbij zien komen in de leisure-markt. “Aan het begin waren losstaande attracties zoals stormbanen erg in trek. Vervolgens schoten trampolineparken als paddenstoelen de grond uit – een trend die kwam overwaaien vanuit Amerika en tot op de dag van vandaag razend populair is. Toch zien we op dit moment een verschuiving plaatsvinden. Er is steeds meer behoefte aan één plek waar alles te vinden is. Een locatie met meerdere concepten bij elkaar waar iedereen plezier heeft, ongeacht leeftijd: Family Entertainment Centers”.

Family Entertainment – Wat is er anders?

Een trampolinepark met een binnenspeeltuin, Laser Game Area en een grote Glow ’n Golf waarbij bezoekers minigolf spelen in een ruimte vol met betoverende glow-in-the-dark elementen. “Het is de kunst om de juiste combinaties te maken van concepten en telkens met unieke elementen te komen. Op die manier creëer je een locatie waar bezoekers naar terug willen komen. Je wil dat bezoekers geïnspireerd raken en dat zij getriggerd worden om te ontdekken wat er nog meer te beleven is op de locatie. Of je nu met je vriendengroep bent of je familie; inclusief opa en oma. Bij deze concepten wil je fun for everyone”.

Groot assortiment aan concepten

Bij Sidijk hebben we ons assortiment de laatste tijd dan ook aanzienlijk uitgebreid. Sidijk is groot geworden met luchtkussens en later met binnenspeeltuinen en trampolineparken. Nu is het tijd voor de volgende stap. “Op dit moment is het belangrijk dat we al onze kennis uit eerdere jaren gebruiken om nieuwe concepten te ontwikkelen en nieuwe combinaties te maken van bestaande concepten.”, aldus Arent. “En dat gaat al erg goed! Met concepten als Glow ’n Golf, Ninja Tag, de SkyRider en nieuwe interactieve elementen in trampolineparken en binnenspeeltuinen hebben we veel meer te bieden dan voorheen. Daarnaast zien we in steeds meer parken concepten waarin Softplay zit voor de kleintjes, speelstructuren voor de oudere kinderen en uitdagende trampolinepark onderdelen voor de oudere jeugd en de volwassenen. Alles vaak volledig gethematiseerd, want dat maakt het totaalconcept compleet. Ook in thematisering hebben we daarom een grote slag geslagen”.

 

 

Een unieke 3D thematisering. Family Entertainment biedt het totaalplaatje.

 

 

 

 

 

 

Succesformule

Als leverancier zien we onze rol steeds meer verschuiven van producent naar conceptontwikkelaar en adviseur. We denken mee over de gehele business case. Zo geven we advies over wat voor thema de doelgroepen het beste aanspreekt en helpen we bij het vinden van de optimale manier om de ruimte in te richten. Van de positie van de toiletten en de receptie tot het aanbod van de catering en de manier van thematisering door het gehele park. We denken mee met het totaalplaatje – zo kan de ondernemer personeelskosten besparen door de receptie een dubbelfunctie te geven en weten wij precies op welke manieren ondernemers extra inkomsten kunnen genereren door simpele aanpassingen te doen. Heb jij bijvoorbeeld wel eens gedacht over merchandise of partyrooms? De omzet van een park kan tot wel 30% verhoogd worden door dit soort zaken toe te voegen. Op deze manier helpt Sidijk elk Family Entertainment Center aan een eigen succesformule.


Sneak peak:
In oktober starten we met de bouw van een nieuw tag-systeem in Duitsland. Daarnaast hebben we in oktober ook een primeur te pakken in Nederland. Meer info daarover volgt snel. Nieuwe concepten, nieuwe verrassingen, maximaal plezier voor de bezoekers! 

Benieuwd naar het complete leisure-aanbod van Sidijk? Neem contact op met Arent of klik hier en bekijk onze vernieuwde website.

Arent Kuipers, Sales
Sidijk – Leisure, Sport & Industrie
Tel. +31 (0) 566 625 724
Mail. arent.kuipers@sidijk.com

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.