DOMunder : Van 0 tot 10.000 bezoekers in 2 maanden tijd!

DOMunder, de nieuwe “ondergrondse” attractie in Utrecht opende op 2 juni jongstleden. Twee maanden later, op 12 augustus, mocht de attractie al haar 10.000e bezoeker verwelkomen. Wat is het succes van deze trekpleister? Recreatieondernemers die hier meer over willen weten, kunnen zich aanmelden voor de “Tour behind the Scenes” bij DOMunder op dinsdag 7 oktober a.s.

Tijdreis door de geschiedenis
Utrecht is een stad met een rijk verleden en veel van deze historie komt samen op het Domplein. Archeologen hebben een deel van deze restanten blootgelegd en dit is omgevormd tot een ondergrondse ruimte. Met een slimme zaklamp gaan bezoekers ‘a la Indiana Jones’ op verkenningstocht door de overblijfselen uit 2000 jaar geschiedenis. Via lichtsensoren word een verhaal in de koptelefoon geactiveerd of er wordt een animatie op een scherm geprojecteerd.

Elke dag uitverkocht
De toegang tot Dom Under wordt aangeboden als onderdeel van een ontdekkingstocht van 75 minuten en begint in het gebouw van het Utrechts Centrum voor de Kunsten (UCK). Hier krijgen de bezoekers eerst een inleidende film te zien. Van dinsdag t/m zondag wordt de ontdekkingstour 6 keer per dag aangeboden (entree € 10,-). Sinds de opening is DOMunder elke dag uitverkocht. Vanwege de grote belangstelling zijn de initiatiefnemers inmiddels ook bezig met de ontwikkeling van extra ontdekkingstochten en verschillende soorten tours.

Kijkje achter de schermen
Tijdens deze “Tour behind the scenes” krijgen collega-ondernemers in leisure een uniek kijkje achter de schermen bij de initiatiefnemers van DOMunder onder leiding van Tijn Pieren. Wat maakt DOMunder zo’n aantrekkelijke attractie? En wat is de rol van lokale ondernemers in het positioneren van het Domplein als ‘the place to be’?

Meer over deze bijeenkomst is te vinden via pleisureworld.nl/events

Exploring Trends
Deze “netwerkbijeenkomst” maakt onderdeel uit van het nieuwe programma Exploring Trends van Pleisureworld, waar ondernemers leren om de laatste ontwikkelingen in leisure te vertalen naar hun eigen bedrijf. Door te leren van collega’s en in te spelen op marktkansen, leert men slagvaardig te zijn in tijden van een veranderende markt. Meer over dit programma via Pleisureworld.

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.