Meer dan 100 bezoekers werden donderdag 12 oktober geïnspireerd
De Vakdag ‘Zet je regio op de kaart’ heeft op 12 oktober plaatsgevonden in het Aviodrome te Lelystad. Met meer dan 100 geïnteresseerden is er deze dag volop aandacht gegeven aan succesvolle campagnes en losse initiatieven van regio’s en organisaties die verbinding zoeken. Vele bezoekers haalden inspiratie uit de verhalen van interessante sprekers en vonden verbindingen door middel van het delen van ervaringen tijdens de netwerkmomenten.
Op de Vakdag werd er aandacht gegeven aan het onderwerp ‘Zet je regio op de kaart’ door middel van presentaties en workshops door ruim 20 sprekers zoals Olivier Ponti / Research manager Stichting Amsterdam Marketing en Dirk Lips / Directeur Libéma. Op het innovatieplein, grenzend aan de mainstage, wisten bedrijven als LeisureKing en NKC, partner van deze Vakdag, met een eigen stand het publiek te inspireren.
Gedurende de dag werden er rondleidingen gegeven door medewerkers van het Aviodrome over het park en door het museum. Ook werd er door gemeente Lelystad, ook partner van deze dag, een helikoptervlucht aangeboden aan de winnaars van een loting tijdens de dag. De winnende bezoekers kregen aan het eind van de middag de kans om Lelystad in ‘Vogelvlucht’ te bekijken. Naast NKC en gemeente Lelystad was ook VVV Nederland aanwezig en een van de partners van deze Vakdag.
Uit diverse presentaties is gebleken dat samenwerken een van de grote succesfactoren is wanneer je een regio op de juiste manier op de kaart wilt zetten. Ook is het belangrijk niet alleen vanuit een regio zelf te denken. Frank Oostdam / Voorzitter en Directeur ANVR geeft aan “Door de consument ‘in the picture’ te zetten krijg je een regio succesvol op de kaart”.
Maar waar begin je en welke middelen moeten er ingezet worden? Bijna alle sprekers wisten wel voorbeelden te noemen van goede marketing als onmisbaar hulpmiddel. Martin van Kranenburg / Eigenaar onlinebeinvloeden.nl geeft in zijn workshop onder andere tips en trucs hoe je op online gebied bewust het onbewuste brein van jouw bezoeker kunt overtuigen. “We hebben niet de energie, niet het vermogen om alle beslissingen te overwegen. Zo’n 95% van alle beslissingen die we nemen, nemen we onbewust’, geeft Martin aan.
De dag wordt afgesloten door gastheer Hans van Leeuwen / CEO Pleisureworld waarna er een netwerkborrel start. Ook hier blijkt dat bezoekers de boodschap van deze dag op het gebied van het verbinden van initiatieven hebben begrepen, wat vooral blijft hangen is de tip die in elk succesverhaal een rol speelt; ‘laat bezoekers van je regio het verhaal vertellen’.
Volgend jaar wordt de tweede editie van de Vakdag ‘Zet je regio op de kaart’ weer gehouden in oktober. Bent u er ook (weer) bij? Meld u dan nu aan voor de nieuwsbrief via info@zetjeregioopdekaart.nl en mis het niet!