De trends en ontwikkelingen in de online wereld gaan snel. Campagnes die viraal gaan, bloggers die worden ingezet als belangrijke online influencers en een marketingapparaat dat direct kan inspelen op actuele vragen van de vakantieganger. De mogelijkheden om tegelijkertijd een groot publiek op een persoonlijke manier te bereiken, zijn groot. Maar waar moet je je nu als familiebedrijf in de recreatiesector op richten?
Wat is je doel…?
Een open deur, maar desalniettemin slaat men deze stap te vaak over: wat is mijn online doel? Teveel ondernemers zijn simpelweg actief op Twitter, Facebook of andere social media simpelweg vanuit de gedachte “iedereen doet het toch?!” Daarmee wordt te snel voorbijgegaan aan de vraag: wie heb ik eigenlijk voor me? Als je de interactie aan wil gaan met je vaste gast, kan je je afvragen of Twitter daarvoor het beste middel is…
Denk na!
Te weinig boekingen voor de herfstvakantie? Hup, nog snel even een nieuwsbrief de deur uit! Te vaak worden keuzes voor marketingactiviteiten gemaakt op basis van gevoel, ad-hoc situaties of omdat we toevallig lid zijn van een brancheorganisatie. Maar welke activiteiten dragen nu daadwerkelijk bij tot meer sales? En hoe kunnen we onze inspanningen plannen en zo efficiënt mogelijk inzetten?
Ondernemers die hier meer over willen weten, melden zich aan voor een van de introductiecursussen Innovatie in Marketing in Goes, Hardenberg, Gorinchem of Venray. De eerste bijeenkomst is al op maandag 27 oktober a.s.!
Bekijk ook andere artikelen...

Alarmfase rondom vakantieparken en investeren tweede vakantiewoning
Minister Mona Keijzer zet met legalisering permanent wonen de boel op scherp Kijk zondag 16 februari naar Zembla op NPO 2. Daar komt #LeisureExpert Hans van Leeuwen als rode draad aan het woord over deze kwestie. Vakantiepark in verval Als verlichting voor de huidige krappe huizenmarkt wil minister Mona Keijzer het verbod op het permanent […]

Kennistafel 1: Ontwerp(en) het Tiny House – ontwerp(en) van een nieuw type accommodaties vakantiehuis
Ben jij professional in de verblijfsrecreatie, projectontwikkeling, overheid of producent/eigenaar van een vakantiepark, glamping resort of camping? Dan is de Kennistafel van het kennisplatform Vakantiehuis van de Toekomst op dinsdag 25 februari 2025 dé plek om kennis op te doen en te netwerken! Tijdens deze inspirerende middag gaan we dieper in op ‘Het TinyHouse als […]

Deel 3: Wil jij weten wie de beste vakantieparken zijn die wij bezoeken tijdens de 2Daagse Glamping Inspiratie reis?
Even voorstelle Pean-Buiten Pean Buiten biedt een vakantie die draait om verbinding met de natuur, ontspanning en persoonlijke aandacht. Tijdens ons bezoek aan de locatie van PEAN-buiten geeft eigenaar Christophe Meijer ons een rondleiding langs de Higlights w.o. 1. Unieke ligging aan water en natuur – Ideaal voor varen, zwemmen en wandelen.2. Inspelen op de […]

Deel 2: Ontdek de mooiste glamping parels! 2Daagse Glamping Inspiratie Tour, Langs 12 bijzondere locaties!
Marber Veluwe is een luxe adults-only retreat en healingcentrum, gelegen in Hoenderloo, midden in de Veluwse natuur. Het resort biedt gasten de mogelijkheid om volledig tot rust te komen en op te laden in een serene omgeving.

Ontdek de mooiste glamping parels! 2Daagse Glamping Inspiratie Tour, Langs 12 bijzondere locaties!
De start van deze 2Daagse begint bij Boutique Parc Buitengewoon. Het is gelegen in het schilderachtige Ven-Zelderheide in Noord-Limburg, biedt een unieke glamping ervaring te midden van de natuur.

Luxe kamperen in harmonie met de omgeving waar natuur, kunst en luxe komen samen.
Boutique Parc Buitengewoon is veel meer dan een glampinglocatie. Het is een plek waar kunst, natuur en luxe elkaar ontmoeten. Het park bevindt zich op het terrein van een voormalige beeldentuin, gelegen vlak bij de grens van Nederland en Duitsland in de plaats Ven-Zelderheide, onder de rook van Nijmegen.

Ontdek hier wie genomineerd is voor eerste editie van de Dutch Travel Blog Awards
De genomineerden van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards zijn bekend. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens een spetterende award show op 18 januari in het Corendon Village Hotel in Badhoevedorp.

Beekse Bergen breidt uit met tropische indoorspeelwereld: Speelland Indoor
Beekse Bergen opent deze winter een nieuwe toevoeging aan het bestaande aanbod: Speelland Indoor. Bezoekers stappen in een avontuurlijke wereld met de sfeer van een onbewoond eiland, met volop mogelijkheden om te klimmen, klauteren en spelen.

Indoorentertainment Almere Underground het betaalbare uitje
Een bijzondere locatie in het kloppende hart van de stad, gelegen in het basement van de Schippersparkeergarage. De komst van dit speciale indoorentertainment bewijst dat er een nieuw soort vermaak in opmars is: een gezellig uitje geschikt voor meerdere doelgroepen in een sfeervolle, gezellige entourage rondom leuke, uitdagende activiteiten.

RCN Vakantieparken een (nog) onbekende vakantieparel?
De uitslag van ons Landelijk onderzoek kwaliteit vakantieparken 2024 leverde een aantal verassende conclusies op. De bungalow blijft de populairste vakantie-accommodatie, met het luxe chalet op grote afstand. Lees waarom RCN Vakantieparken niet in het linker rijtje staat.

IAAPA Pretparkbeurs Orlando biedt volop inspiratie
In tegenstelling tot veel landelijke beursorganisaties vind je hier producten van over de hele wereld en is er het breedste aanbod te zien van achtbaan tot en met een springkussen of zelfs een pluche beer. Tijdens deze grootse internationale vakbeurs van de IAAPA zijn er tal van interessante lezingen en netwerkbijeenkomsten.

5x Tips hoe affiliate marketing in 2025 (meer) kan bijdragen aan uw organisatie
Affiliate marketing; voor het gros van de bedrijven in de vrijetijdssector is deze vorm van marketing al jaren een gewaardeerd onderdeel van de marketingstrategie. Door recente veranderingen en soms (toch nog) onbekendheid met dit marketingmodel is het tijd voor een update.