De trends en ontwikkelingen in de online wereld gaan snel. Campagnes die viraal gaan, bloggers die worden ingezet als belangrijke online influencers en een marketingapparaat dat direct kan inspelen op actuele vragen van de vakantieganger. De mogelijkheden om tegelijkertijd een groot publiek op een persoonlijke manier te bereiken, zijn groot. Maar waar moet je je nu als familiebedrijf in de recreatiesector op richten?
Wat is je doel…?
Een open deur, maar desalniettemin slaat men deze stap te vaak over: wat is mijn online doel? Teveel ondernemers zijn simpelweg actief op Twitter, Facebook of andere social media simpelweg vanuit de gedachte “iedereen doet het toch?!” Daarmee wordt te snel voorbijgegaan aan de vraag: wie heb ik eigenlijk voor me? Als je de interactie aan wil gaan met je vaste gast, kan je je afvragen of Twitter daarvoor het beste middel is…
Denk na!
Te weinig boekingen voor de herfstvakantie? Hup, nog snel even een nieuwsbrief de deur uit! Te vaak worden keuzes voor marketingactiviteiten gemaakt op basis van gevoel, ad-hoc situaties of omdat we toevallig lid zijn van een brancheorganisatie. Maar welke activiteiten dragen nu daadwerkelijk bij tot meer sales? En hoe kunnen we onze inspanningen plannen en zo efficiënt mogelijk inzetten?
Ondernemers die hier meer over willen weten, melden zich aan voor een van de introductiecursussen Innovatie in Marketing in Goes, Hardenberg, Gorinchem of Venray. De eerste bijeenkomst is al op maandag 27 oktober a.s.!