Kamperen in een vliegtuig

”Dat ik dit nog mag meemaken op mijn leeftijd”

Bij het lezen van het gastenboek in een omgebouwde Brequet Atlantic kwam ik veel originele reacties tegen. Een reactie van een gast op leeftijd viel mij op; “Dat ik dit nog mag meemaken op mijn 77e”. Opmerkelijk was het aantal gezinnen die ook deze ervaring wilden beleven op hoog niveau. Ook op een gezin met twee gehandicapten kinderen liet deze overnachting een onuitwisbare indruk na.

Het vliegtuighotel heeft twee luxe suite’s; één in de staart van het toestel en één in de cockpit en is een interessante manier van luxe kamperen. Het middenstuk is ingericht als kleine vergaderruimte met alle presentatiemiddelen die je je maar kunt voorstellen. De hotelkamers beschikken beide over een jacuzzi met badschuim, flatscreen tv, minibar, ingebouwde mini keuken en luxe sanitaire voorzieningen.

”Warning: Do not touch plastic nose in flight”
Dat staat te lezen in de cockpit die wij inspecteren voor de nacht. Hoe ziet onze luxe hotel suite eruit? Midden in de cockpit moeten we eerst over een klein trapje afdalen naar de neus van het toestel met de grote glazen koepel. Ik krijg weer even het scouting gevoel van vroeger waarbij je zelf de tent moest opzetten en daarna pionieren met een tafel en de hudo. Liggend op ons bed kijken we door een grote glazen koepel naar buiten en zien langzaam de zon achter het hotel verdwijnen.

Degene die de schoonmaak verzorgt en de bedden opmaakt moet dat letterlijk met veel kunst en vliegwerk doen. Het wordt tijd om een flesje witte wijn uit de minibar te halen en te genieten van de vele lekkernijen die wij bij de ontvangst mochten uitzoeken uit een luxe snoeptrommel. Deze kleine verrassing viel bij mijn vrouw in goede aarde.

In de tussentijd was de jacuzzi met badschuim al aangezet. Bovenin de cockpit viel ons oog op een flatscreen TV. Wie dus een leuke film wil kijken kan dat combineren met de massagestralen van de jacuzzi. Al zittend in bad voelden wij wat turbulentie (schommelingen). Men had ons al gewaarschuwd dat de wind er voor kon zorgen dat het vliegtuig wat heen en weer kon bewegen. Het is een machtig gevoel zo op 8 meter hoog boven de grond als ik door een van de vele lichtkoepeltjes naar buiten kijk. Als ik midden in de nacht voor een toiletbezoek op het gevoel een bedlampje probeer te vinden stoot ik mijn hoofd aan een van de vele instrumenten.

Ook voel ik weer wat turbulentie. Behoedzaam klim ik naar boven en schuif het tussengordijn terzijde. Wat opvalt is de typische authentieke geur van een heel oud vliegtuig (muf). Dat staat in een bijzonder contrast het comfort van de superluxe voorzieningen, die voldoende comfort bieden zodat ik weer rustig kan afdalen in de cockpit en verder geniet van mijn nachtrust; Zonder ‘fasten seatbelts’. De volgende ochtend staat er voor ons in het Hampshire Inn Dormylle een uitgebreid ontbijt, inclusief champagne, klaar om de behouden vlucht te vieren. Tegen meerprijs kan je die ook in het vliegtuig laten serveren.

Gast is op zoek naar luxe, comfort, verassing en dynamiek.
Onder de naam Fitland is eigenaar Maarten van Kempen ooit begonnen met een fitnesscentrum in het dorpje Mill, onder de rook van Nijmegen. Het is inmiddels uitgegroeid tot een grootschalige Leisure voorziening met o.a. Hampshire Dormylle Hotel, Action & Events, Party & Evenementen, Kanovijver, Vergaderen, Restaurant Des Werelds, Fysiotherapie en een van de grootste zelfstandige behandelcentra van Nederland Kliniek ViaSana. Recent is men gestart met de bouw van een Wellnessboot dat als centrumgebouw gaat fungeren voor de uitbreiding van een sauna en thermencentrum.

Ook zijn er plannen om het aantal hotelkamers te verdubbelen. Door al deze ontwikkelingen, waarbij de onderliggende activiteiten elkaar allemaal versterken en aanvullen, zie je hier duidelijk de verbreding van leisure activiteiten. Wat ooit begonnen is als fitnesscentrum, biedt nu een gevarieerd aanbod voor diverse consumenten. Men is ook in staat om in te spelen op de zakelijke markt. Ook het fenomeen zorgtoerisme wordt op vele manieren ingevuld. Het totale complex ademt de sfeer uit van een luxe resort en is door de verbreding van de onderliggende leisure activiteiten een geduchte concurrent geworden om de gunst van de consument. Een ding is zeker; Fitland weet in te spelen op de behoefte naar meer luxe, comfort, ontspanning en aandacht voor gezondheid en geest.

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.