Maak je selfservice klaar voor 2025: ontdek het tijdens de Week van de Self Service

Vanaf 25 juni 2025 treedt de European Accessibility Act in werking. Deze nieuwe Europese wetgeving stelt strengere eisen aan de digitale toegankelijkheid van onder andere betaal- en informatiesystemen. Voor organisaties die werken met selfservice-oplossingen, zoals bestelzuilen, informatieschermen en check-in systemen, betekent dit dat hun systemen gebruiksvriendelijk en toegankelijk moeten zijn voor iedereen, inclusief mensen met een beperking.

Om organisaties te helpen zich hierop voor te bereiden, vindt van 20 tot en met 22 mei de Week van de Self Service plaats bij Prestop in Son en Breugel. Tijdens dit evenement worden professionals uit de leisure-, retail- en museumsector bijgepraat over de gevolgen van de nieuwe regelgeving, maar vooral ook over de kansen die het biedt om hun dienstverlening te verbeteren.

Het programma bestaat uit inspirerende presentaties van onder andere The Chocolate Factory en de Heineken Experience, waarin zij hun ervaringen delen met de implementatie van selfservice-technologie. Ook een Deense mystery guest geeft een inkijk in de internationale aanpak van digitale toegankelijkheid.

Daarnaast worden er innovaties getoond van toonaangevende technologiepartners, waaronder Mollie, Google, Star, Cikam, Elo en TLS Boca Systems. Bezoekers krijgen de mogelijkheid om diverse bestel-, entertainment- en check-in-systemen live te ervaren, en tijdens de lunch en netwerkborrel is er ruimte om ervaringen uit te wisselen met vakgenoten en experts.

Deelname aan de Week van de Self Service is gratis. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via www.weekvandeselfservice.nl en kiezen op welke dag en welk dagdeel zij het evenement willen bezoeken. Met de naderende wetswijziging is het nu het moment om te zorgen dat jouw organisatie klaar is voor een toekomst waarin selfservice niet alleen efficiënt, maar ook inclusief moet zijn.

To top