Meimaand fietsmaand krijgt nieuwe impuls

Na enkele jaren waarin de Meimaand Fietsmaand zich bescheiden profileerde, wordt er vanaf 2016 weer volop aandacht besteed aan ‘het grootste fietsevenement ter wereld’. Nieuw vanaf 2016 is de focus op een fietsprovincie en fietsstad en het betrekken van Belgische en Duitse gasten.

Bewezen resultaat

In de hoogtijdagen van de Meimaand Fietsmaand stapten zo’n 600.000 mensen op de fiets om deel te nemen aan dit bijzondere evenement. Centraal daarbij stond het samen genieten van de buitenlucht, mooi Nederland, gezonde inspanning, culinaire genoegens en culturele ontspanning. Ondernemers, gemeenten en andere instituten die hierop inspeelden, zagen hun bezoekersaantallen, imago en omzet groeien.

In een nieuw jasje

In 2016 zal de Meimaand Fietsmaand opnieuw worden neergezet als bijzonder fietsevenement (voor de deelnemers) en een toeristische impuls (voor ondernemers en regio’s). Het vernieuwde evenement krijgt wel een eigentijds jasje:

• Zo biedt het internet (www.meimaandfietsmaand.nl) inmiddels volop mogelijkheden voor het delen van routes met aantrekkelijke stoppunten.
• De promotie verloopt o.a. via een multimediale publiciteitscampagne.
• Zowel online als offline wordt het initiatief grotendeels gratis opengesteld voor partners bij de overheid en in de recreatieve sector.
• Ook de keuze voor een fietsprovincie en fietsstad als focuspunten, is onderdeel van de nieuwe aanpak.

Doelgroep en organisatie

Nieuw is ook dat Duitse en Belgische fietsliefhebbers worden uitgenodigd om tijdens de Meimaand Fietsmaand naar Nederland te komen.
Om een evenement van deze omvang te organiseren is een dynamisch samenspel tussen ondernemers, VVV’s, gemeenten, regio’s, provincies, sponsoren van groot belang. De Meimaand Fietsmaand organisatie vervult daarin een coördinerende rol.

Draagvlak

Inmiddels hebben al diverse partijen enthousiast gereageerd op de heropleving van het evenement. Zo heeft Holcus Buiten, de organisator van de Fiets en Wandelbeurs, haar medewerking toegezegd en vindt de bekendmaking van de fietsstad en fietsprovincie plaats tijdens deze beurs in februari. Met de Fietsersbond en de NTFU (Nederlandse Toer Fiets Unie) wordt gesproken over de wijze waarop zij hun medewerking gaan verlenen aan de Meimaand Fietsmaand. Ook mediabedrijf Bohilmedia, 100% dochter van Telegraaf Media Groep, heeft zich achter het initiatief geschaard en er zijn gesprekken gaande met diverse belanghebbenden.

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.