Mogen wij u even wakker schudden!

De effecten van alle bezuinigingen worden de komende periode op alle fronten zichtbaar. De bouw van nieuwe zwembaden wordt uitgesteld, de aanschaf van nieuwe attracties wordt nog een jaartje opgeschoven en de stofkam wordt nog eens door de organisatie gehaald voor kostenbesparingen. Is dit uw antwoord om de gunst van uw klanten te winnen?

De consument wordt kritischer en gaat of voor de laagste prijs, of kiest een dagje uit of vakantie met alles erop en eraan. De wetenschap dat wij als Nederlanders toch niet bezuinigen op onze vakantieuitgaven biedt tal van mogelijkheden komend jaar, ondanks een bezuiniging de komende drie jaar voor bijna de helft op het budget van Holland-Promotie (NBTC). Het binnenlandse toerisme is van groot belang.
Mogen wij u even wakker schudden!

Oprukkende macht van de grote boekingsites
Attractieparken, hoteliers, bungalowparken en de kleine zelfstandige ondernemers in recreatie en toerisme klagen steen en been. Het zijn de grote consumentenplatforms die in staat zijn de consumenten te bereiken met speciale aanbiedingen en hoge kortingen. Wurgcontracten, hoge provisie en extreme marges komen hierbij terecht in de zakken van deze “slimme” internetbedrijven.

Er is sprake van woekerwinsten over de rug van de hard werkende ondernemers in dag- en verblijfsrecreatie. Zelfs de politiek (PvdA) vraagt naar transparantie. TIP – Investeer niet alleen in attracties maar ook in toepassingen in social-media en marketing on-offline! Volg de nieuwe cursus Best Marketeer van de Pleisureworld Academy. Creëer draagvlak met collega’s uit dezelfde branche of in uw regio!

70% van de Nederlanders gebruikt kortingssites
Er is geen land in Europa waar het internet zo’n algemeen gebruik is en waar de opmars van de smartphones zo snel om zich heen heeft gegrepen. Meer dan de helft van de Nederlanders gaat actief op zoek naar kortingen voor dagjes uit en vakanties. Een kleine zeventig procent van de Nederlanders gebruikt kortingssites, -acties en –bonnen bij het vinden van een dagje uit of vakantie.

Ruim een derde gebruikt vroegboekkortingen of last minute voordeel. Het minst populair zijn bonnen en actiecoupons uit kranten en tijdschriften. TIP – Meld u via pleisureworld.nl/events aan voor het gratis TWITTER-cafe op donderdag 23 februari a.s. in de Winkelvansinkel.nl te Utrecht. Hier leer je de fijne kneepjes van “echte” Twitteraars!

Landelijke Toeristische Innovatie Dag(en) Sprookjeshof Zuidlaren!
Wilt u weten hoe je echt meer bezoekers kunt trekken? Bezoek dan de Landelijke Toeristische Innovatie Dag op dinsdag 6 maart a.s bij de familie Tolner van Sprookjeshof Zuidlaren. Zij laten u zien wat innovatie en inspiratie betekent maar vooral hoe je op authentieke wijze succesvol een regionaal attractiepark kunt runnen met zalencentrum en rondvaartboot.

Aanmelden kan via pleisureworld.nl/events of vraag een VIP-relatiekaart bij één van de TOP Partners van Pleisureworld. De afgelopen jaren zijn wij al te gast geweest bij de Beerze Bulten, Marveld Recreatie, De Bongerd en afgelopen jaar bij Camping Julianahoeve in Renesse. Allemaal stuk voor stuk top recreatiebedrijven.

Hans van Leeuwen, Trendwatcher en Expert in Leisure
Directeur SLIMMadvies / initiatiefnemer Pleisureworld / voorzitter TourPRess

PS: Meld u aan voor de basiscursus “Best Marketeer” van de Pleisureworld Academy via pleisureworld.nl/events

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.