Op zondagavond las ik nog even het persbericht van Alex van Hooff, directeur van Burgers’ Zoo en winnaar van de ToerNed Award. Wat mij is bij gebleven is het emotionele betoog van een trotse winnaar en een oproep voor meer samenwerking tussen de verschillende organisaties die zich bezig houden met dagrecreatie (kijk op www.pleisureworld.tv). Zal ToerNed in plaats van De Club van Elf binnenkort de positie innemen als woordvoerder van de totale dagrecreatiemarkt? De oudste vereniging van dagattractie bedrijven timmert behoorlijk aan de weg en zal ook haar stem laten gelden. RECRON en ook de KHN waren in mijn ogen de grote afwezigen bij deze prominente uitreiking van de ToerNed Award door voorzitter Bert van der Stoep. Het aantal bezoekers van de eerste Vakbeurs Het leukste Dagje Uit bedroeg een kleine vierhonderd beslissers. De totale organisatie had meer bezoekers verdiend en wat rest is een tegenvallend resultaat. De maandag was voor mij een dag terug naar de schoolbanken. De opleiding nextmarketeer begint meer en meer te leven. Het op voorhand door meningvorming geen interesse tonen voor nieuwe ontwikkelingen behoort voor mij tot het verleden. Gaming was ‘not done’ maar nu ik weet welke toepassingsmogelijkheden er zijn met ‘serious gaming’ gaat er werkelijk een wereld voor mij open. Diverse internetspecialisten laten weten dat aandacht voor jouw klant een van de belangrijkste succesfactoren zijn. Hiermee creëer je loyalty en het effect wat je hiermee bereikt is de alom bekende mond-tot-mondreclame maar dan via internet. Wist je dat binnen enkele jaren er meer senioren (50+) op internet actief zullen zijn. Leuk zijn de reacties van onder andere De Beerze Bulten van die genomineerd is voor de Rob de Bes Award – landelijke VVV. De tienduizend euro die er te winnen valt geeft Jan meteen weer door aan het goede doel. Ook hiermee creëer je weer aandacht door gebruik te maken van andere internet kanalen. Toverland bestaat acht jaar en stuurt 50 kortingsbonnen à € 5,- per ticket naar bedrijven. Ook een manier van direct marketing! Adressen te koop via de Kamer van Koophandel. En de porto tarieven worden veel goedkoper door een vrije postmarkt in Nederland. Vraag ernaar bij uw reclame bureau of full-filment organisatie. Mini Mundi het nieuwe Familiepretpark in Middelburg opent op 15 mei haar deuren na 2½ jaar verbouw. Ook staat binnenkort een grand opening gepland van de nieuwe Ride Anubis in Plopsaland de Panne. De helft van het succes komt mede door de televisie. Ook laat Duinrell van zich horen. Zijn zij niet het eerste attractiepark dat de hele horeca uitbesteed aan de serviceformule ‘La Place’. Koninginnedag leek een amusante onderbreking maar eindigde in een drama. Wat zullen hiervan de gevolgen zijn bij toekomstige grootschalige evenementen. Zie ook deze week de veroordeling van een evenementenorganisatie in het kader van een ongeluk. Veiligheid staat boven alles blijkt wel weer. Verder zijn wij intern druk doende met een tweetal onderzoeken. Leisure Facts betekent een zoektocht naar de ontwikkelingen van grootschalige leisurevoorzieningen en deelgebieden. Weet je dat er in ons land nergens bench gegevens vastliggen wat de indicatoren zijn voor onder andere Themaparken, (fun) Shopping Malls, Science Musea, Multifunctionele (sport) Accommodaties, Brand Experience en Gebiedsontwikkelingen? Deze indicatoren zullen wij in september van dit jaar presenteren tijdens de EAS Trade Show in Amsterdam. Ook zijn wij druk een vertaalslag te maken van de uitkomst van de uitgebreide bezoekers enquête naar de ervaringsgegevens van ruim honderdduizend vaste bezoekers van www.daytrip.nl en www.attractiewegwijzer.nl. Ook hier zullen wij binnenkort u meer over laten weten. De eerste blog zit er voor mij nu op. Het is nog een beetje onwennig en het zoeken naar de juiste vorm om zoveel mogelijk nieuws items voor het voetlicht te brengen. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen!