Van “Startpagina voor de recreatieondernemer” naar “Trendsetting in leisure”
De boel gaat op de schop! Onlangs hebben wij onze oude “businessclub” bij het grofvuil geplaatst en daarvoor in de plaats starten wij een LinkedIn groep op met de toepasselijke titel Trendsetting in Leisure. Ook voor onze TOP-Partners hebben wij een andere rol in gedachten.
De afgelopen jaren hebben wij vooral de kar getrokken als het gaat om de introductie van nieuwe producten en diensten. Nederland kent inmiddels de Pleisureworld Award als meest innovatieve product in de vrijetijd. Ieder zichzelf respecterende “recreatie” ondernemer weet dat wij de troubadour zijn en iedereen op scherp weet te zetten. Dat doen wij met respect maar bovenal met de gedachte om het toeristisch product zo goed mogelijk te verkopen.
Daar waar brancheorganisaties nu pas denken aan “netwerken”, nemen wij daar alweer bewust afstand van en slaan nieuwe wegen in. Het gaat de komende jaren om nieuwe vormen van samenwerking, participatie en uitruil van verdienmodellen. Niet meer vrijblijvend rond elkaar heen draaien en netwerken om het netwerken. De huidige tijd vereist een andere aanpak. Vandaar dat wij de rol van onze “businessclub leden” zullen aanpassen aan de huidige tijd en meer persoonlijke betrokkenheid eisen. Voor de TOP-Partners zal het even wennen zijn want het gaat niet meer om de “producten”. Wij van Pleisureworld hebben slechts één doel voor ogen en dat is een optimale gastbelevenis en daarom hebben wij ons programma aanbod aangepast aan de veranderde markt omstandigheden en zullen wij elkaar vaker tegenkomen.
Met al onze ervaringen is het tijd dat wij ons “boven” de partijen zullen positioneren en als inspiratiebron willen fungeren voor o.a. Pretwerk, NRIT Media, ZKA, LaGroup, Van Spronsen & Partners en uiteraard de bekende instituten als KHN, ANWB, RECRON, NBTC en VVV Nederland. Als de smeerolie van de vrijetijdsbranche en de katalysator voor innovatie en new business blijven wij de “recreatieondernemers” uitdagen door een spiegel voor te houden. Ook wij willen uitgedaagd worden en zijn bereid ook zelf in de spiegel te kijken. Wij nemen u mee naar onze nieuwe opzet en geven daarbij een korte toelichting.
Pleisureworld, Trendsetting in Leisure:
Exploring Trends, volg de laatste trends en blijf jezelf ontwikkelen op strategisch niveau
Accelerating Business, het gaat niet om producten maar om een hogere gastbelevenis & hospitality
Vison & Action, adviesbureaus zijn er te over, maar dit programma weet van aanpakken
Events & More, wij ontmoeten elkaar bij een van onze workshops, kennisdagen of studiereizen
Ook nu weer nemen wij het voortouw en zullen veranderingen een voortdurend proces worden waarin ruimte is voor nieuwe ontwikkelingen, activiteiten en aanpassingen daar waar wij door de recreatieondernemers door worden uitgedaagd. Het is nog steeds leuk!
Hans van Leeuwen, trendwatcher & expert in leisure
PS: Sluit ook aan bij de Pleisureworld LinkedIn groep Trendsetting in Leisure!