Maastricht Marketing is de winnaar van de Toeristische Samenwerking Award 2016

Ook dit jaar was er tijdens de Recreatie Vakbeurs Hardenberg & Welcome in Gorinchem de volop ruimte om bedrijven en initiatieven te belonen die zich positief wisten te onderscheiden. Graag stellen wij alle winnaars van 2016 aan u voor!

amsterdam-wint-toeristenbelasting-award-1000Amsterdam wint Toeristenbelasting Award 2016

De gemeente Amsterdam heeft de Toeristenbelasting Award 2016 gewonnen voor beste inzet van de heffingsgrondslag voor toeristenbelasting. De metropool wist als eerste afspraken te maken met Airbnb om ook in de deeleconomie toeristenbelasting te heffen. In 2014 verplichtte Airbnb zich toeristenbelasting af te dragen en dat leverde Amsterdam vorig jaar 5,5 miljoen euro op.

Amsterdam won het van de andere twee genomineerden Beekse Bergen en de gemeente Etten-Leur. De Toeristenbelasting Award werd eerder al gewonnen door de gemeente Borsele – Breda – Uden en Veere. De jury bestond uit Ton Vermeulen (Hoofdredacteur NRIT Media), Hans Schiphorst (Gemeente Steenwijkerland & BIZ Expert), Rene Molenaar (Wethouder van de Gemeente Veere & oud-winnaar Pleisureworld Toeristenbelasting Award 2015) en Hans van Leeuwen (Pleisureworld).

Meer informatie: www.amsterdam.nl en https://pleisureworld.nl//pleisureworld.nl/toeristenbelasting-award/

camping-de-nuuverstee-wint-campermarkt-award-2016Camping de Nuuverstee wint Campermarkt Award 2016

De winnaar van de Campermarkt Award 2016 is Camping de Nuuverstee in Borger. Daarmee is de camping uitgeroepen tot het beste initiatief dat weet in te spelen op de groeiende markt van camperaars in Nederland.

Juryvoorzitter Wim de Wolf (NKC): “Met een gemiddelde waardering van een 9,5 op Zoover mag je toch echt wel spreken van een bijzondere prestatie. Tel daarbij op dat de accommodatie voorziet in uitstekende sanitaire voorzieningen, gelegen is in een fantastische omgeving en bovendien ook nog voorziet in wellness, dan kunnen wij als jury niet anders dan constateren dat hier een prima camperbeleving geboden wordt.” Camping de Nuuverstee werd eerder dit jaar ook al beloond met de consumentenprijs voor beste camperlocatie.

De Nuuverstee won het van Drive-in Camperpark Ouddorp en het  Aan/Uit betaalsysteem van Involtum. De jury bestond uit  Wim de Wolf (projectleider Camperplaatsen NKC), Hans van Leeuwen (Pleisureworld) en Walter Jonker (Pretwerk).

Meer informatie: www.nuuverstee.nl en https://pleisureworld.nl//pleisureworld.nl/campermarkt-award/

den-haag-marketing-wint-marketing-innovatie-award-2016-1000Haags bloggershuis wint Marketing Innovatie Award 2016

Het allereerste bloggershuis van Nederland heeft de Marketing Innovatie Award gewonnen voor beste marketing campagne in recreatie van 2016.  Het Haags bloggershuis werd in april dit jaar geopend aan het strand van Kijkduin. Reisbloggers en –vloggers uit binnen- en buitenland zijn er tijdens het seizoen welkom om Den Haag als een echte toerist te komen beleven.

Op plaats twee en drie eindigden respectievelijk de campagne Adrenalin ohne Ende van Walibi en het nieuwe online kids platform efteling.com/kids van de Efteling. Net als vorig jaar bestond de jury ook dit jaar uit diverse marketing experts: Martin van Kranenburg (o.a. Onlinebeinvloeden.nl), Patrick Mulder (Verkeersbureaus.info), Ruud Steenhuisen (Duitsland expert) en Susanne Giesbers (Pleisureworld).

Meer informatie: www.denhaag.com en https://pleisureworld.nl//pleisureworld.nl/marketing-innovatie-award/

winnaar-noviteiten-award-2016-kidslocator-bewerkt-1000

links: Jelger van Heerden (Kidslocator) ging er met de winst vandoor en rechts: Ingrid Grimbergen (Bright Buildings) won de derde prijs

Kidslocator wint Noviteiten Award

Met de Kidslocator, een app om de locatie van kinderen te bepalen, krijgen ouders er een digitaal oogje bij. Dat brengt rust en draagt bij aan een onbezorgde vakantie. Voor de jury van de Pleisureworld Noviteiten Award was dit dan ook een belangrijk reden om de prijs aan dit product toe te kennen.

De Kidslocator (www.findthesquirrel.com) werkt met een polsbandje en een aantal slim geplaatste Bluetooth beacons op het terrein. De ouders downloaden een app op hun mobiele telefoon die continu de locatie van hun kinderen in de gaten houdt. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat er een alarm afgaat als kinderen in een verboden zone komen (bijvoorbeeld in de buurt van water). Er is ook een optie met een kaart beschikbaar waardoor je altijd even kunt kijken waar je kinderen spelen.

De kidslocator scoorde o.a. zeer goed op: ‘innovatief: nieuwe oplossing voor bestaand probleem.’ en ‘marktpotentie; praktisch toepasbaar in de recreatiemarkt.’ De tweede en derde prijs voor de Noviteiten Award 2016 werden respectievelijk toegekend aan Mocadazu (bamboetent) en Bright Buildings (transparante, seizoensverlengende constructies).

Meer informatie: www.findthesquirrel.com en https://pleisureworld.nl//pleisureworld.nl/noviteiten-award/

Treecabines-Applaus-Award-2016-standaardbouw.jpg

Stratech Software Solutions & Treecabins winnen Applaus Award

Ook dit jaar werden tijdens Recreatie Vakbeurs Hardenberg de bedrijven die zich het beste wisten te presenteren beloond met de Applaus Award voor de beste stand. In de categorie eigen standbouw wist Stratech Software Solutions voor de tweede maal te winnen. Winnaar in de categorie standaard standbouw was de firma Treecabins B.V. uit Ommen.

Beide bedrijven werden gewaardeerd vanwege hun bijzonder sfeervolle stand en de open houding van de medewerkers. De jury van  de Applaus Award bestond dit jaar uit: Eduard Leurs (De Belevingsspecialist), Antoinette Hulst (Evenementenhal), Tom Verbeek (Evenementenhal), Marc Oomens (Campsy, winnaar standaard standbouw 2015) en Margo Heusdens (Wecovi, winnaar eigen standbouw 2016).

Meer informatie: www.stratech.nl/recreatie & www.boomhutkopen.nl en https://pleisureworld.nl//pleisureworld.nl/applaus-award/

Maastricht Marketing is de winnaar van de Toeristische Samenwerking Award 2016Maastricht Marketing wint Toeristische Samenwerking Award 2016

De winnaar van de Toeristische Samenwerking Award 2016 is Maastricht Marketing. De campagne ‘Maastricht: Midweekend’ verleidt bezoekers tot een kort verblijf tijdens ‘daldagen’ in Maastricht en omgeving. Van zondagmiddag tot en met donderdag biedt Maastricht extra’s in de vorm van voordeel, service en activiteiten. De ondernemers vullen de campagne in en worden door de initiatiefnemers uitgenodigd met bijzondere activiteiten te komen die passen bij een rustiger Maastricht.

Stichting Buitengebiedmanagement Oisterwijk en House of Leisure eindigden respectievelijk op plaats 2 en 3. De jury bestond dit jaar wederom uit Marc Gerlings, (juryvoorzitter) hoofdredacteur van vakblad Recreatie & Toerisme, Ton Vermeulen, redactie en ontwikkeling NRIT media, Hans van Leeuwen, Pleisureworld en Paul Rodenburg, B@S Consultants | Brood@Spelen.

Meer informatie: www.maastricht-marketing.nl en www.vvvmaastricht.nl en https://pleisureworld.nl//pleisureworld.nl/toeristische-samenwerking-award/

Gefeliciteerd!

Via deze weg feliciteren wij nogmaals alle winnaars en bedanken wij alle betrokken juryleden voor hun inzet! Meer informatie: www.pleisureworld.nl/awards

CategoryBlog
Tags
© 2020 Pleisureworld-Connect | Trendsetting in Leisure.
Top
Follow us: