Regiocongres Vrijetijdseconomie Rivierenland focust op attractiewaarde

Het Regiocongres Vrijetijdseconomie Rivierenland krijgt op 4 november dit jaar een gezelschap van topsprekers op het podium. Wat kunnen we leren van Wildlands Adventure Zoo, de Heineken Experience en de internationale conceptontwikkelaars van BRC?

De regio Rivierenland heeft duidelijke ambities op het gebied van economische groei middels toerisme en recreatie, maar hoe realiseer je de gestelde doelen? De ervaring, het enthousiasme en de waardevolle kennis over de sector van de gekozen sprekers, zorgt voor de nodige inspiratie en moet aanleiding geven tot vragen en discussie.

De sprekers zijn ervaren in het realiseren van concepten met attractiewaarde:

  • Dirk Lubbers van de Heineken Experience zag de bezoekcijfers tussen 2009 en 2015 groeien met 243% tot 887.000. Er worden regelmatig vernieuwingen en nieuwe concepten toegevoegd om de bezoekervaring, maar ook de merkbeleving van Heineken een impuls te geven.
  • Frankwin van Beers, directeur van Wildlands Adventure Zoo heeft een van de grootste recente projecten in de Nederlandse recreatiesector gerealiseerd. De verplaatsing van Dierenpark Emmen naar een andere locatie en met een nieuw leisure concept.
  • Bart Dohmen is de Europese directeur van BRC Imagination Arts. Het bedrijf werkt veelal op de achtergrond van toonaangevende en vernieuwende concepten in de recreatiesector. Onder andere de conceptrealisatie Heineken Experience staat op zijn referentielijst, maar ook de bezoekervaring van de Floriade 2012 werd door BRC mede ontwikkeld.
  • Ook de gastheer van het congres, Reinoud van Assendelft de Coningh, is een ervaren manager in de recreatiesector. Tegenwoordig werkt hij vanuit zijn eigen adviesbureau. In zijn ‘jonge jaren’ was hij o.a. commercieel directeur van de Efteling.

Onderdeel van het programma is een paneldiscussie waarbij vragen en stellingen moeten leiden tot waardevolle inzichten voor de verdere ontwikkeling van Rivierenland als vrijetijdsbestemming. De paneldiscussie wordt deskundig geleid door Roelof Hemmen, onder andere bekend als anchorman van het RTL Nieuws.
Het Regiocongres Vrijetijdseconomie Rivierenland 2016 wordt georganiseerd door het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland in samenwerking met Uiterwaarde, en ondersteund door Regio Rivierenland.

Kennisochtend

Voorafgaand aan het regiocongres worden twee kennissessies aangeboden. De masterclass doelgroepen gaat dieper in op de doelgroepen die interessant zijn voor de vrijetijdssector Rivierenland en is bedoeld voor toeristische ondernemers uit Rivierenland. De workshop initiatieven vrijetijdssector & ruimtelijke ordening is georganiseerd door Regio Rivierenland en is bedoeld voor gemeentelijke ambtenaren.

Meer informatie: Regiocongres.biz

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.