Spreid gasten op je vakantiepark met mobiele uitgiftepunten

Met de negatieve reisadviezen voor het buitenland zal het in de aankomende kerstvakantie en voorjaarsvakantie wederom drukker dan gebruikelijk zijn op de Nederlandse vakantieparken. Dat zorgt voor een uitdaging op vakantieparken, want hoe reguleer je de gaststromen op het park? Wat als de park horeca nog steeds dicht is en zorg je dat het niet te druk wordt bij de verschillende outlets? Mobiele uitgiftepunten en pop-up bars zijn daarbij een goede optie. Reinier Kuper en Floris Schoemaker van Multiwagon vertellen over de mogelijkheden.

“Het is heel reëel dat we ook volgend jaar nog met de Coronamaatregelen te maken hebben,’’ begint Schoemaker, eigenaar van Multiwagon. “Alle locaties waar bezoekers komen hebben te maken met piekmomenten en dus is de doorstroom een uitdaging. Het is bewezen dat je met mobiele opstellingen kunt zorgen voor de juiste spreiding.” Multiwagon levert flexibele verkooppunten zoals foodtrucks, trolleys en containers. “Ondernemers in de breedste zin van het woord ervaren door Corona dat ze drukte van bezoekers willen spreiden en wachtrijen voorkomen. Mobiele wasbakken, een take away koffiebar of extra pizzaoven op een andere plek van het terrein kunnen dat oplossen,’’ vult Kuper aan.

Extra omzet

De jonge ondernemer Schoemaker startte Multiwagon vier jaar geleden omdat hij zijn oog op een Aziatische foodtruck had laten vallen. Nadat hij de eerste modellen had geïmporteerd ontwikkelde hij met een bevriende staalbouwer een aantal eigen concepten. De samenwerking is er nog steeds en doordat de leverancier letterlijk dichtbij is kan snel geschakeld worden en is de levertijd slechts zo’n 3-4 weken. Het assortiment bestaat uit een openklapbare pop-up bar, twee soorten foodtrucks, kleinere trolleys, mobiele pizzaoven en een container. “Een container van ons staat inmiddels in Diergaarde Blijdorp en op verschillende Landal Greenparks Parken,’’ weet Sales Manager Kuper. “Met zo’n container kunnen ze eenvoudig een extra uitgiftepunt openen. En ook alle andere trailers zijn omzet op wielen! Je kunt per dagdeel een ander concept presenteren, van koffiebar, poffertjeskraam tot afhaalmaaltijden. Optimaal rendement!”

Handenwassen

In de Coronalockdown bracht Multiwagon daarbij nog een aantal nieuwe concepten uit. “Handenwassen is nu nog belangrijker dan ooit. Met een paar aanpassingen zoals een watertank en voetpaneel, maakten wij van onze trolley en de pop-up bar een extra wasgelegenheid,” vertelt Schoenmaker. “En voor de retail maakten we een wasmachine voor boodschappenwagentjes.” Dit jaar verwacht Multiwagon zo’n 120 concepten te kunnen leveren waarbij recreatie het hardst groeiende segment is. De concepten van Multiwagon vinden al gretig aftrek op de Duitse markt. “Maar we willen Europees marktleider worden voor mobiele concepten. Of dat nu voor de retail, horeca, evenementensector of in de recreatie is,” ambieert Schoenmaker. In Holten is het experience center van Multiwagon te vinden. Maak een afspraak om te komen kijken!

Auteur: Sanne Bakker

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.