Strategieën en concepten voor de snel veranderende markt van vakantieparken

Persbericht Praktijkdag Vakantiepark Puur Exloo, door Pleisureworld

De markt voor vakantieparken is volop in beweging – en er zitten nog vele nieuwe parken in de pijplijn. Is er markt voor zo veel nieuw aanbod? En met welke concepten kun je nog nieuwe markten aanboren? Op 12 oktober organiseert Pleisureworld een Praktijkdag op het innovatieve Familie Resort Landal PUUR Exloo, waar de kansen en bedreigingen door verschillende deskundigen worden belicht.

Centraal op deze Praktijkdag staat de bedrijfsvoering van Familie Resort Landal PUUR Exloo. De deelnemers nemen een kijkje achter de schermen en krijgen toelichting op de nieuwe concepten die hier zijn toegepast. PUUR Exloo, dat zich richt op het hogere segment, behaalt verassend hoge scores als het gaat om de Netto Promotor Score en recensies op boekingsplatformen. Wat is het geheim achter dit succes? Is het de slim geautomatiseerde dienstverlening; van zelf inchecken tot de app met bestelservice? Is het de samenwerking met de ondernemers in de regio, die de dienstverlening voor een deel organiseren? Zijn het de ultra luxe villa’s met voorzieningen die je nog op weinig andere parken ziet? Speelt de speciaal ontwikkelde beleveniskaart een rol?

Op de Praktijkdag komen ook diverse sprekers aan het woord die ingaan op de snel veranderende markt voor vakantiewoningen:

  • Hielke Tillema, directeur van Kontour Vastgoed (de conceptontwikkelaar en bouwer van PUUR Exloo), deelt zijn visie op de nieuwe generatie van vakantieparken.
  • Ellen van Gackel, directeur BrandforceOne, geeft uitleg over de kracht van een ‘BRAND’ met een uniek concept als voorwaarde voor succes.
  • Hans van Leeuwen van Pleisureworld, geeft als trendwatcher een duiding van de ontwikkelingen in de wereld en de invloed daarop op de markt van de vakantieparken.
  • Binnenkort wordt de vierde spreker bekend gemaakt.

Naast de sprekers zijn er ook diverse workshops waar de deelnemers op een heel praktisch niveau uitleg krijgen over toepassingen die bijdragen aan een bijzondere beleving. Denk daarbij o.a. aan exceptionele schoonmaak, automatische incheckzuilen, pumptrack, voedselbos, OERRspelen, webwinkel voor parkgasten, slimme deurslotsystemen en de beleveniskaart.

Het nieuwe brancherapport over Europese ketens in de markt van vakantieparken zal op de Praktijkdag officieel worden gepresenteerd.

Over de Pleisureworld Praktijkdagen

Pleisureworld organiseert Praktijkdagen rond actuele thema’s in leisure. Tijdens deze dagen staat praktijkkennis centraal en dat wordt vormgegeven door rondleidingen op locatie en demonstraties van producten en diensten. De eerstvolgende praktijkdagen worden georganiseerd rond het thema Ecolodges & Tiny Houses (20 januari 2022) en Family Entertainment Centra (3 februari 2022).

Meer informatie en aanmelden: www.pleisureworld.nl/event/praktijkdag-vakantieparken

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.