Trends in recreatie volgen elkaar steeds sneller op

De manier waarop we met onze vrije tijd omgaan verandert in een rap tempo. De technologische ontwikkelingen zorgen daarbij voor een katalysator. Dat vraagt van ondernemers en instellingen in de recreatiesector een bijzonder flexibele opstelling en een bron die de trends snel oppikt en deelt. Hans van Leeuwen van Pleisureworld weet met zijn ongeduld en contacten op de werkvloer aan deze kenniswens te voldoen. Hij publiceert in de komende weken in diverse themapublicaties de 111 Wereldtrends 2016 in Recreatie en Toerisme.

Toptrends

De belangrijkste trends om in 2016 rekening mee te houden zijn volgens Van Leeuwen:

  • Consument is minder bereid te betalen maar eist meer kwaliteit
  • Storytelling op het toilet wordt unique selling point
  • De receptie gaat nu echt verdwijnen
  • Door alle internationale onrust blijven we dichter bij huis
  • Gezonder eten en zelf koken
  • Consument wordt collega concurrent (AirBnB, GoBoony, AirDnD, Peer to Peer)
  • Op vakantie bewust kiezen voor betekenisvolle momenten
  • One food conceptstore als redding voor slecht presterende horeca
  • Nieuwe doelgroepen zonder bezit (geen auto, wasmachine of zelfs keuken)
  • Vervlechting van toerisme, recreatie, horeca, retail op één locatie
  • De website gaat verdwijnen

Uit de praktijk

Afgelopen jaar bezocht Van Leeuwen innovatieve bedrijven en ging het gesprek aan met specialisten. Ten opzichte van de voorgaande edities wordt in dit Jaaroverzicht meer aandacht besteed aan de consument/gast). Het Wereldtrends-overzicht is opgebouwd rondom de volgende thema’s en wordt in zes afzonderlijke whitepapers gepubliceerd:

  • Smaak & Beleving,
  • Welkom & Gastvrij,
  • Avontuurlijk Slapen,
  • Actief & Avontuur,
  • Zoeken & Boeken,
  • Out of the Box

Elk thema heeft zijn ‘eigen’ introductie door Hans van Leeuwen zelf geschreven en waarmee hij de recreatieondernemer weet te prikkelen en op scherp weet te zetten. Vanaf volgende week wekelijks de gratis whitepaper in uw mailbox ontvangen? Meld u dan aan via onderstaand formulier.

[text_divider type=”single”]

Aanvragen

[/text_divider]

[ninja_forms id=35]

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.