Veelzijdige netwerkdag tijdens ‘Het Leukste Dagje Uit’

Vakbeurs ‘Het Leukste Dagje Uit’ en het congres/netwerkdag; ‘Help, ik zit aan een route’, werden afgelopen donderdag gecombineerd georganiseerd in de evenementenhal Gorinchem. Het nieuwe congres over recreatieve routes was, met 125 deelnemers, een schot in de roos. Met de praktijkgerichte onderwerpen konden de deelnemers meteen aan de slag; en dat werd bijzonder gewaardeerd.

Vakbeurs groepsuitjes
De vakbeurs ‘Het Leukste Dagje Uit’ was dit jaar weer flink gegroeid ten opzichte van vorig jaar. Ruim 70 bedrijven presenteerden hun ideeën voor schoolreisjes, groepsuitjes of bedrijfsevenementen. Er werden deze dag twee prijzen uitgereikt:
– Beeld en Geluid won de ToerNed Award voor ‘Het Leukste Dagje Uit’
– De Efteling werd verkozen tot Leukste Schoolreisje door Schoolreis Magazine

Congres routemarketing
Het congres ‘Help, ik zit aan een route’, ging in op nieuwe marketingmodellen rondom fiets- en wandelroutes. De sprekers deelden de conclusie dat gebiedsmarketing steeds vaker wordt georganiseerd rondom een recreatieve route. De route is voor de recreant een logische verbinding tussen attracties, horeca, bezienswaardigheden en verblijfsaccommodaties.

De sprekers:
– Kees van Wijk, directeur van VVV Nederland wees de toehoorders er op dat bedrijven tot nu toe nog te weinig doen met recreatieve routes.
– Richard de Bruin kon vanuit zijn praktijk in Rivierenland laten zien hoe je de marketing rondom een route organiseert.
– Wouter Gijsbertsen van Cliptoo liet zien wat de gevolgen en kansen zijn van digitalisering van routes; we gaan toe naar een smartphone revolutie.
– Walter Nieuwendijk van de Dutch Bicycle Group (Union), presenteerde het Fiets Zeker Plan, dat voordelen biedt op het gebied van onderhoud en flexibiliteit in verhuur.

Samenwerken
Tijdens de netwerklunch zaten 150 deelnemers van zowel het congres als de vakbeurs, naast elkaar aan de tafels. Deze combinatie van verschillende partijen in de dagrecreatie leverde vele interessante, onverwachte contacten op. De sfeer was, zoals bekend op de activiteiten van Pleisureworld, positief en gericht op verbetering van de recreatiesector.

.

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.