Center Parcs ontvangt award voor meest bespeelde interactieve speeltoestel wereldwijd

De hedendaagse jeugd vraagt om speeloplossingen die bij deze tijd passen. Center Parcs koos op zes parken in Europa voor plaatsing van interactieve speeltoestellen. En deze keuze werkt! Naast dat alle parkmanagers na één speelseizoen zeer tevreden zijn, laten de spelstatistieken zien dat er ook daadwerkelijk heel erg veel gespeeld wordt. Gemiddeld maar liefst 5 uur en 56 minuten per dag. Center Parcs De Eemhof wordt zelfs het meest bespeeld van de bijna 300 interactieve Yalp toestellen wereldwijd. Om deze reden werd vanochtend het officiële predicaat aan Center Parcs overhandigd.

•    Totaal aantal speeluren: 2165
•    Gemiddeld aantal speeluren per dag: 5 uur en 56 minuten
•    Meest bespeeld van 282 toestellen wereldwijd
•    Meest bespeelde spel: Speed Sutu (27%)

Meetbaar

Bij een glijbaan of schommel is het aantal speeluren niet meetbaar. Bij interactieve toestellen is deze waardevolle informatie, die aantoont of een investering rendabel is, wel inzichtelijk. Alle interactieve toestellen zijn verbonden met het internet. De connectie maakt het mogelijk als beheerder het volume in te stellen, spelstatistieken uit te lezen én zorgt dat de nieuwe spellen op het toestel beschikbaar komen. Bij Center Parcs De Eemhof wordt ontzettend veel gespeeld: maar liefst 2165 uur per jaar. Door het jaar heen gemiddeld 5 uur en 56 minuten per dag. Tijdens het hoogseizoen in juli klimt het aantal speeluren zelfs naar gemiddeld 8 uur en 44 minuten per dag.

Tieners aanspreken

Na een topseizoen, waarin alle interactieve toestellen bij Center Parcs in de top 20 van meest bespeelde Yalp-toestellen meedraaiden, kijken parkmanagers positief terug. “De toestellen worden zeer goed gewaardeerd door de gasten en worden continu bespeeld. Vanuit het beheer gezien valt met name op dat de toestellen zeer betrouwbaar zijn; er zijn nooit problemen en ze zijn vandalismeproof”, aldus Ruud Rerink, Product Development Manager bij Center Parcs Europe. Om de groeiende tienerdoelgroep aan te spreken die nog met hun ouders op vakantie gaan, koos Center Parcs eind 2014 voor zes parken, twee in Nederland, één in België, één in Duitsland en twee in Frankrijk. Op deze parken zijn de interactieve voetbalmuur en de interactieve DJ-tafel geplaatst, in een eigen, uniek Center Parcs jasje gestoken. Er zijn graffitiwanden neergezet en er worden DJ workshops gegeven.

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.