Van vakantiepark met outdoorbedrijf naar een gloednieuwe water experience: Roger Langenbach en Marjolein Vos waagden de sprong met het DX Adventurepark in het Drentse Gasselte. Pleisureworld Advies verzorgde een Basisopzet, Plan van Aanpak en Bedrijfsplan waarmee de plannen vorm kregen én de financiering rond kwam. In 2018 is DX Adventurepark geopend.
In Drenthe is ruimte voor een iconische attractie
Uitbreiding recreatieve functie ’t Gasselterveld
Aan de voormalige zandwinning ’t Gasselterveld in Drenthe was al recreatie in beperkte vorm mogelijk. Het unieke, open karakter met witte zandstranden en de nabijgelegen bossen vormde al een mooi decor voor vakantiepark De Lente van Drenthe en het outdoorbedrijf Drenthe Xperience. Toen de kans kwam om dit gebied verder te gaan ontwikkelen, zagen de initiatiefnemers hun kans schoon. Spectaculaire waterschansen, dát moest wel een trekker worden. Een dergelijke grote stap en dito investeringen vraagt natuurlijk wel om de nodige voorbereiding. Hoe ontwikkel je dat beoogde gat in de markt?
Verschillende scenario’s voor iconische attractie
Een bijzondere, nieuwe ontwikkeling past binnen de visie van de provincie Drenthe, die ruimte biedt voor zogenaamde ‘iconische’ attracties. Uit de analyse van Pleisureworld Advies bleek eveneens dat er voor de tieners en (jong)volwassenen in de generaties Y en Z nog weinig aanbod is in deze hoek van ons land. Verschillende opties voor een wateravonturenpark zijn uitgewerkt, waarna uiteindelijk de keus is gevallen op de meest optimale attractiemix om het park mee in de markt te zetten. Daarnaast zijn er nog de nodige groeiopties om zich in de toekomst verder te ontwikkelen.
Hoe ontwikkel je dat beoogde gat in de markt?
De trends van extreme sports én water fun ineen
Met de spectaculaire waterschansen, en diverse activiteiten met de nodige uitdagingen én funfactor, zowel op het water als op het land & strand, speelt DX Adventurepark in op de trends van wateractiviteiten die de laatste jaren zelfs in ons eigen Nederland een grote vlucht heeft genomen. De stoere vrijetijdsbesteding die een steentje bijdraagt aan de identiteit is echt iets van nu. Ingrediënten die overtuigend genoeg waren om met deze plannen de financiering rond te krijgen.
En uw trendwatcher probeerde het uiteraard zelf…
Uiteraard hebben wij de nieuwe attractie zelf uitgeprobeerd. Benieuwd naar deze ervaring? Lees daarover meer in onze blog.