Actueel

Opkomst van de natuur outlet

Het land van haaien, dolfijnen, steuren, zeearenden en zalm! We krijgen er weer nieuwe (natuur) attractiebelevenis bij! Door het kierbesluit van de Haringvliet gaat men de natuur herstellen. De Haringvliet krijgt de overgangsdynamiek weer terug van zoet rivierwater en de zoute zee. Op de zeekant van de Noordzee zullen oude

Lees meer »

Consumenten willen minder betalen en meer keuzevrijheid

Onderzoeken geven aan dat het aantal vakanties zal stabiliseren en zelfs licht zal dalen. Externe kosten zoals toeristen- en forensenbelasting zullen blijven stijgen. De consument heeft de buik vol van de stijgende parkeertarieven. Een vakantie mag minder luxe en met een gemiddelde prijs. Van achter zijn mobiel of tablet zoekt

Lees meer »

De mama’s komen eraan!

Innovatie in marketing. Het is de grootste uitdaging voor recreatieondernemers en staat nog slechts in de kinderschoenen. Een gebrek aan kennis, informatie en tijd in combinatie met de voortdurende vernieuwingen binnen social media geeft het gevoel dat men niet weet hoe de consument te bereiken. Met de veranderende gedragscultuur van

Lees meer »

Grote belangstelling voor glamping op het water

Glamping op het water lijkt een groeiende nichemarkt. Naast Nederlandse vakantieparken en jachthavens zien ook buitenlandse partijen kansen in luxe overnachten op het water. Dat bleek tijdens de introductie van Aquacabins tijdens de Vakantiebeurs Vakdagen waar het prototype met enthousiasme werd ontvangen. Prijs-kwaliteit verhouding Hans van Vilsteren: “Ik ben blij

Lees meer »

De concurrentie is moordend….!

Het nieuwe jaar is nog maar een paar dagen oud en wie dacht het even wat rustiger aan te doen zal letterlijk van een koude “kermis” thuis komen. Het mag dan wel weer ietsjes beter gaan met de economie maar door verbreding en autonome groei in alle sectoren zal de

Lees meer »

Out of the box denken bij Heineken Experience

donderdag 8 januari 2015 – Mede door het grote aanbod en door de verbreding in vrijetijdsbesteding lijken bezoekersaantallen in dagrecreatie het plafond te hebben bereikt. Deze trend lijkt echter niet van toepassing op de Heineken Experience, die vooral naamsbekendheid heeft bij onze toeristen uit het buitenland. Het museum is nog

Lees meer »

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.