Actueel

A celebration of fashion

Funshoppen is publiekstrekker nummer 1. Als we de onderzoeken mogen geloven gaat de gemiddelde Nederlander zo’n zeven keer per jaar funshoppen. We weten ook dat de vrouw des huizes de beslissende stem heeft in bestemmingskeuze. Funshoppen is inmiddels een geduchte concurrent van vele vormen van vermaak, waaronder dagrecreatiebedrijven. Het is

Lees meer »

Twitterend door de Utrechtse grachten

Wat heeft Twitter met een rondvaart te maken? Rederij Schuttevaer (@twuttevaer) in Utrecht heeft met 5.422 volgers een grote fanclub. En dat is ook de kracht van Twitter voor het Utrechtse recreatiebedrijf, want als direct verkoopkanaal is Twitter minder geschikt De Utrechtse recreatiereder is sowieso geen grote fan van het

Lees meer »

Zonder recreatievergunning beslist geen toekomst

De camping of minicamping / boerencamping? Bert en Gerrie Hulsbergen hadden ooit de droom een minicamping aan huis te beginnen in een groene ruimte, waar met veel plezier dagelijks gasten welkom geheten werden in een entourage passend bij de streek. Na een intensieve zoektocht naar een mooi stekje in o.a.

Lees meer »

Vitaliteitsvakanties een nieuwe trend?

Op 29 september organiseerde Recreatieschap Drenthe de masterclass Drenthe 2035. Een gemêleerd gezelschap met ondernemers, zelfstandigen, marketingbureaus, afgevaardigden van gemeenten en provincies kwam bijeen op RCN De Roggeberg in Appelscha. Het beloofde een inspirerende meeting te worden met interessante gesprekken en nieuwe contacten (o.a. Greenkey, gemeente Hoogeveen, Staatsbosbeheer en Camping

Lees meer »

Kansen op de Exportmarkt voor campingeigenaren naar China

De studiereis naar het grote China heeft laten zien dat er volop kansen zijn voor toekomstige ontwikkelingen in recreatie en toerisme. Het zal niet lang meer duren voordat China, door de toenemende Chinese welvaart in combinatie met de enorme bevolkingsaanwas, voor ons land een exportmarkt is. Er zal vooral behoefte

Lees meer »

Stopt commerciële samenwerking met weerbedrijven?

Natste zomerseizoen vraagt om maatregelen! Je kon er niet omheen de afgelopen weken. De kranten stonden er bol van en op de radio en televisie kon iedereen horen dat het afgelopen zomerseizoen bar en boos is geweest. Het is een toeristenseizoen waarin de meeste regen gevallen is sinds het begin

Lees meer »

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.