Succes- en faalfactoren van innovaties in de leisurebranche

Innovatie staat voor de leisurebranche gelijk aan zuurstof voor de mens. Attractieparken en musea zijn voortdurend op zoek naar nieuwe mogelijkheden voor meer bezoekers. Maar leveren deze investeringen nu ook daadwerkelijk wat op? Deze vraag staat centraal tijdens het Future Fitness congres op woensdag 10 december.

Slim inspelen op future research & trendwatching
Hoe kunnen voorzieningen in dagrecreatie gebruik maken van future research en trendwatching bij het ontwikkelen van nieuwe attracties, horeca- en entertainmentconcepten? Dr. Pieter Cornelis (oud-strategisch directeur Toverland) maakt duidelijk hoe succes- en faalfactoren van invloed kunnen zijn bij de implementatie van innovaties.

Vernieuwd en interactief Madurodam
Onder leiding van algemeen directeur Joris van Dijk werd twee jaar geleden een totaal vernieuwd en interactief Madurodam ontwikkeld. Resultaat: 36% meer bezoekers in het heropeningsjaar. Hoe ging Joris te werk en wat zorgde voor het succes?

Transformatie naar all-in Panky Pancake Circus
Bert en Miranda van Pannenkoekenhuis Voorst transformeerden hun knusse attractiepark om tot een heus circus met all-inclusive formule. Hoe verliep dit veranderproces en wat levert het hen nu op?

Aandacht voor de belangrijkste bezoeker
En wat maakt nou eigenlijk dat een tiener kiest om naar een bepaald attractiepark te gaan? Op dit onderwerp is Wim Strijbosch afgestudeerd bij attractiepark specialist Reinoud van Assendelft de Coningh. Zij gaan tijdens het Future Fitness congres in op de besluitvorming van jongeren ten aanzien van attractieparken.

Meer informatie en aanmelden: www.pleisureworld.nl/events

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.