Global Leisure Group neemt tweederde van voormalig ELI Play over en versterkt positie in Europa

Deze week heeft de Global Leisure Group – dat bestaat uit organisaties als Sidijk en SPI Global Play – tweederde van het voormalige ELI Play overgenomen. In totaal gaat het om vier Europese organisaties, waaronder: Playlife Duitsland, Playlife Slowakije, HPS Play Company (Oostenrijk) en Theme Works (Slowakije). Met deze overname versterkt de Global Leisure Group haar positie in Centraal Europa en bewijst de groep nogmaals haar wereldwijde marktleiderschap in de leisure en entertainment industrie.

MARTIN SCHUSTER

“Deze nieuwe acquisitie sluit perfect aan bij onze ambitie om ’s werelds grootste leverancier van leisure totaalconcepten te worden”, aldus Mikael Wettergren, CEO van de Global Leisure Group. Wettergren gaat verder: “Door onze knowhow, ervaring en ons assortiment te combineren met de verkoop-expertise van deze partijen, zijn wij als groep in staat om nog betere service en ondersteuning te bieden binnen Centraal-Europa. Super om deze versterking erbij te hebben”.

Jürgen Ettinger
JÜRGEN ETTINGER

Na de scheiding met ELI Play zijn de bedrijven samen met SPI Global Play diverse projecten gestart. “Vanaf het moment dat we elkaar ontmoetten, spraken we direct één taal”, concludeert Jürgen Ettinger, Managing Director van Playlife Slowakije. Ook Martin Schuster, Managing Director van HPS Play Company is zeer positief over de samenwerking: “Ondanks de corona-crisis zijn we erin geslaagd om samen een aantal mooie projecten neer te zetten. Vanaf het begin wisten we dat we intensiever wouden samenwerken”.

JONATHAN HERRMAN

Nu – slechts enkele maanden later – hebben de voormalig ELI Play bedrijven de beslissing genomen om krachten te bundelen en onderdeel te worden van de Global Leisure Group. “Het is geweldig om nu officieel samen te werken met de Global Leisure Group. We zien veel potentie voor de komende jaren met alle mooie bedrijven, vakmensen en fantastische concepten die de groep al in huis heeft. Ik geloof dat er nog veel mooie projecten voor ons en onze klanten in het verschiet liggen”, voegt Jonathan Herrmann, Managing Director van Playlife Duitsland toe.

Met deze nieuwe stap is de Global Leisure Group uitgegroeid tot een aantal van elf bekende merken binnen de leisure en entertainment industrie. Nu de Global Leisure Group een sterke positie heeft verworven in Europa, is de groep al bezig met het verkennen van mogelijkheden en nieuwe samenwerkingen buiten Europa.  Voor meer informatie, kijk op: globalleisure.group

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.