Deze week heeft de Global Leisure Group – dat bestaat uit organisaties als Sidijk en SPI Global Play – tweederde van het voormalige ELI Play overgenomen. In totaal gaat het om vier Europese organisaties, waaronder: Playlife Duitsland, Playlife Slowakije, HPS Play Company (Oostenrijk) en Theme Works (Slowakije). Met deze overname versterkt de Global Leisure Group haar positie in Centraal Europa en bewijst de groep nogmaals haar wereldwijde marktleiderschap in de leisure en entertainment industrie.
“Deze nieuwe acquisitie sluit perfect aan bij onze ambitie om ’s werelds grootste leverancier van leisure totaalconcepten te worden”, aldus Mikael Wettergren, CEO van de Global Leisure Group. Wettergren gaat verder: “Door onze knowhow, ervaring en ons assortiment te combineren met de verkoop-expertise van deze partijen, zijn wij als groep in staat om nog betere service en ondersteuning te bieden binnen Centraal-Europa. Super om deze versterking erbij te hebben”.
Na de scheiding met ELI Play zijn de bedrijven samen met SPI Global Play diverse projecten gestart. “Vanaf het moment dat we elkaar ontmoetten, spraken we direct één taal”, concludeert Jürgen Ettinger, Managing Director van Playlife Slowakije. Ook Martin Schuster, Managing Director van HPS Play Company is zeer positief over de samenwerking: “Ondanks de corona-crisis zijn we erin geslaagd om samen een aantal mooie projecten neer te zetten. Vanaf het begin wisten we dat we intensiever wouden samenwerken”.
Nu – slechts enkele maanden later – hebben de voormalig ELI Play bedrijven de beslissing genomen om krachten te bundelen en onderdeel te worden van de Global Leisure Group. “Het is geweldig om nu officieel samen te werken met de Global Leisure Group. We zien veel potentie voor de komende jaren met alle mooie bedrijven, vakmensen en fantastische concepten die de groep al in huis heeft. Ik geloof dat er nog veel mooie projecten voor ons en onze klanten in het verschiet liggen”, voegt Jonathan Herrmann, Managing Director van Playlife Duitsland toe.
Met deze nieuwe stap is de Global Leisure Group uitgegroeid tot een aantal van elf bekende merken binnen de leisure en entertainment industrie. Nu de Global Leisure Group een sterke positie heeft verworven in Europa, is de groep al bezig met het verkennen van mogelijkheden en nieuwe samenwerkingen buiten Europa. Voor meer informatie, kijk op: globalleisure.group