Het is begonnen, de X-Cube claimt zijn plek in Nederland

Een nieuws spel is dit jaar gelanceerd, de X-Cube. Zakenpartners, en bedenkers van het spel, Gerben van Leeuwen en Martin van der Meer hebben het al op hun site staan: heel Nederland staat straks vol met X-Cubes. En ze gaan de goede kant op, in een tijdsbestek van 7 weken is er getekend voor 10 verschillende locaties.

De X-Cube is een mix tussen een Escaperoom en een videogame. Het is een kubus van 16 m2 waarin een team van 2 tot en met 6 personen een spel spelen waarbij een moord opgelost moet worden, een bank gekraakt moet worden of een bom ontmanteld moet worden. Binnenin de X-Cube zit een groot 4K display met touch bediening en goed geluid. De kubus neemt relatief weinig ruimte in beslag, en constant toezicht is niet nodig. Daarnaast heeft het spel geen afkoelperiode waardoor na een spel direct weer een nieuw spel gestart kan worden. Deze facetten, in combinatie met een enerverend spel met tijdsdruk, maakt het een product met zeer veel potentie. Er wordt ook al gekeken of de X-Cube breder ingezet kan worden. Zo zou het ook ingezet kunnen worden als een karaokeruimte.

De potentie van het spel wordt opgemerkt. Verschillende bedrijven hebben interesse getoond in het product en voegen de X-Cube toe aan hun huidige aanbod. Zo is het spel binnenkort te spelen bij Street Jump Vlissingen, Zero55, Play-in, Hollywood Café & GlowGolf De Kuip en bij recreatiepark De Boshoek. Op 10 juni tekende De Boshoek als eerste vakantiepark. “De X-Cube is ideaal voor vakantieparken. Een nieuwe uitdagende vorm van leisure voor verschillende doelgroepen. De X-Cube heeft een kleine oppervlakte nodig en zonder operator en zonder resettijd geeft het geen extra druk op het personeel”, geeft Gerben aan.

Hun statement “heel Nederland staat straks vol met X-Cubes” is ambitieus. Maar het is mogelijk omdat verschillende locaties kunnen profiteren van de X-Cube. Of het nu gaat om een camping, een casino, een Family Entertainment Center of een hotel. Er worden daarom ook gesprekken gevoerd met allerlei verschillende bedrijven op verschillende locaties. “We zoeken naar locaties waar naast entertainment ook horeca aanwezig is. Na het spelen van het spel kunnen gasten prima een drankje bestellen om na te praten of gezellig gaan eten”, vertelt Gerben.

Ook geïnteresseerd geraakt in de X-Cube? Bekijk dan eens het filmpje op X-Cube.nl of reserveer een plek om het spel te spelen in Maassluis, om zo zelf te ervaren of het van toegevoegde waarde is voor uw bedrijf.

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.