Het Toerisme en Vrijetijdscongres 2014

woensdag 2 april

– Keynotes van Frank Oostdam (ANVR) en Hanita van der Schaaf (Leeuwarden 2018)
– Tien inspirerende parallelsessies van de hogescholen
– Concrete handvatten voor uw business van de toekomst

Over twee weken staat Leeuwarden in het teken van ‘Toerisme en vrijetijd in transitie’. Op donderdag 10 april organiseren de vijf HTRO-opleidingen van Nederland in samenwerking met NRIT Media hét kennisuitwisseling- en netwerkmoment van het jaar, het toerisme en vrijetijdscongres. Velen van uw vakgenoten schreven zich al in. Investeer één dag en krijgt actuele informatie, inspiratie en (nieuwe) contacten! Kijk snel op www.hettoerismeenvrijetijdscongres.nl voor meer informatie.

Actueel congresthema: toerisme en vrijetijd in transitie

De toeristische branche maakt een turbulente tijd door. De effecten van de recessie dringen nu pas goed door in de individuele huishoudens en daarmee ook in de vrijetijdssector. Tijdens het congres bespreekt de sector hoe hierop ingespeeld kan worden, zodat in deze nieuwe werkelijkheid toegevoegde waarde voor de consument gebracht wordt!

Programma

Het uitdagende programma biedt onder leiding van Prof.dr. René van der Duim (Wageningen University) een boeiende combinatie van inspirerende keynotes en praktijkgerichte, verdiepende parallelsessies. Keynotes zijn van Frank Oostdam (ANVR) over de toekomst van toeristisch ondernemen en Hanita van der Schaaf over Leeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa 2018. In 10 parallelsessies presenteren de hogescholen zeer interessante en voor het werkveld relevante cases:

– Mobiele marketing en de kansen voor de recreatie en reiswereld?
– Sociale innovatie, waarde creatie in de vrijetijdssector
– Toekomstbestendig toerisme: de transitie naar duurzaam toerisme
– Virtual reality – complementair of substituut?
– De meerwaarde van storytelling
– Van bezit naar gebruik – productiviteitsvraagstukken in de waterrecreatie
– Neuromarketing in de vrijetijdssector: your destination in my brain
– Nieuwe businessmodellen
– Wellness in transitie: van care en cure naar preventie
– Scenarioplanning: bron van inspiratie in een turbulente tijd

De redenen om direct uw agenda voor 10 april vrij te maken:

–    inspirerende keynotes met hun visie op de huidige transitie;

–    interactieve parallelsessies met direct toepasbare kennis;

–   unieke mogelijkheid voor netwerken met vakgenoten;

–   deelnamebedrag inclusief een exemplaar van het NRIT Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2013.

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.