Marketing hoog op de agenda bij recreatieondernemer

Steeds meer recreatieondernemers volgen een cursus op het gebied van online marketing. Hiermee probeert men beter in te spelen op het veranderende gedrag van de consument die veelal zijn uitstapjes en vakanties online regelt. Ook bij Pleisureworld start aankomende week alweer de derde reeks van de cursus Innovatie in Marketing.

Het belang van online marketing

Trendwatcher Hans van Leeuwen: “We zien de opkomst van allerlei cursussen en trainingen op het vlak van online marketing. Het brede speelveld maakt dat de recreatieondernemer anno 2017 keuzes moet maken. Gaat hij al zijn online marketing zelf doen of kiest hij ervoor om bepaalde onderdelen uit te besteden?

In het eerste geval kan men het beste zelf direct achter de knoppen gaan zitten om het in de praktijk te leren. Maar kies je ervoor je marketing uit te besteden, dan moet je wel monitoren dat de leverancier er voor jouw alles uithaalt. In alle gevallen is het voor ondernemers van belang om met online marketing aan de slag te blijven. Cursussen en trainingen helpen om de recreatieondernemer scherp te stellen bij het stellen van de juiste vragen aan leveranciers”.

Praktijkopdrachten met tools en hulpmiddelen

In de Masterclass Innovatie in Marketing is er veel ruimte voor praktijkopdrachten waarin deelnemers uit de hele recreatiesector gelijk aan de slag gaan met hun online marketingstrategie. Tal van tools en hulpmiddelen komen aan bod waar de ondernemer direct mee aan de slag kan of zijn toeleveranciers de juiste vragen kan leren stellen. De Masterclass is een initiatief van Pleisureworld en wordt gegeven door diverse marketing experts, waaronder Martin van Kranenburg van onlinebeinvloeden.nl.

Over de Masterclass Innovatie in Marketing

De eerste reeks Masterclass Innovatie in Marketing startte afgelopen najaar op initiatief van een aantal Zeeuwse ondernemers. Het is een vervolg op succesvolle leergang Best Marketeer van vijf jaar geleden.

Voor de aankomende masterclass Innovatie in Marketing zijn nog een aantal plaatsen beschikbaar. Ondernemers die zich lastminute aanmelden, ontvangen direct het handboek Innovatie in Marketing t.w.v. € 199,- als onderdeel van de cursus. Tevens zijn het diner en consumpties inbegrepen.

Meer informatie: https://pleisureworld.nl//pleisureworld.nl/events

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.