Netwerk- en kennisplatform Pleisureworld viert 15-jarig jubileum met tal van initiatieven

Het B2B netwerk- en kennisplatform Pleisureworld bestaat 15 jaar en viert dat in 2016 met een feestelijk jubileumjaar. Naast alle bestaande activiteiten worden er tal van initiatieven gelanceerd, waaronder regionale vakdagen, een Innovatie Voucher, de maandelijkse Ondernemersdesk en de Masterclass Innovatie in Marketing. Als klap op de vuurpijl publiceert Pleisureworld vanaf volgende week zes weken lang gratis whitepapers met een verzameling van de 111 WereldTrends voor 2016.

Regionale vakdagen

Pleisureworld verzorgt de aftrap van het feestelijke jubileumjaar 2016 door ondernemers actief op te zoeken tijdens regionale vakdagen. De vakdagen hebben het thema “Hoe bereik je de gast?” en bieden een aantal inspirerende presentaties en workshops waaronder de 111 Wereldtrends voor 2016, de Opmars van de Camper en een workshop over (online) Marketing. De eerste regionale vakdag vindt aankomende maandag (25 januari) plaats tijdens de Caravana in Leeuwarden. Op dinsdag 16 februari vindt de vakdag plaats bij Omnium in Goes.

Innovatie Voucher

Ter ere van het jubileumjaar verloot Pleisureworld dit jaar een Innovatie Voucher met maar liefst 50% innovatiekracht. De Innovatie Voucher is goed voor een inspiratie- en klankbordtraject ter waarde van maar liefst € 5.000,-. Alle deelnemers aan één van de regionale vakdagen maken na het achterlaten van hun gegevens kans op deze voucher. De winnaar wordt bekendgemaakt op 1 september 2016.

Maandelijkse Ondernemersdesk

Nieuw is ook de Ondernemersdesk waar bedrijven zich met allerlei ondernemersvragen mogen melden. Dat betekent iedere laatste vrijdag van de maand een vrij toegankelijke inloopsessie en een één-op-één kennismaking met één van de Pleisureworld adviseurs, bestaande uit Hans van Leeuwen (senior adviseur) en Susanne Giesbers (marketingexpert). De Ondernemersdesk vindt van 14.00 tot 16.00 uur plaats bij DROOM in Elst. Er zijn slechts een beperkt aantal plekken beschikbaar; geïnteresseerden dienen zich vooraf aan te melden via info@pleisureworld.nl.

Masterclass Innovatie in Marketing

In het najaar van 2016 organiseert Pleisureworld een 4daagse Masterclass Innovatie in Marketing in samenwerking met diverse internet- en marketingexperts. Ondernemers leren hier stap voor stap hoe ze zelf gericht met hun marketingaanpak aan de slag kunnen. Welke online (sales) kanalen zijn wel belangrijk en wat leveren deze op? Hoe kunnen we nog gerichter onze (potentiele) gast bereiken door campagnemanagement en contentcreatie? Al eerder bracht Pleisureworld ruim 600 deelnemers de kneepjes van het marketingvak bij tijdens leergang Best Marketeer.

Gratis whitepapers met de 111 WereldTrends

Voor 2016 heeft Pleisureworld alle trends en ontwikkelingen in de vrijetijdssector verzameld en deze worden in de eerste weken van het jaar gepubliceerd in wekelijkse gratis whitepapers. De eerste publicatie volgt op donderdag 28 januari en heeft het thema “Smaak & Beleving”. Ondernemers die de reeks whitepapers gratis in hun mailbox willen ontvangen, kunnen zich aanmelden via de website van Pleisureworld.

Over Pleisureworld

Pleisureworld is al jaren de bron van inspiratie voor bedrijven, organisaties en overheden en wordt daarbij ondersteund door TOP Partners; allemaal exclusieve bedrijven die actief zijn als toeleverancier. Hans van Leeuwen, initiatiefnemer Pleisureworld: “De huidige tijd vraagt om een slimme aanpak gericht op de consument die op zoek is naar unieke belevenissen. Wie een dagje uit wil of een vakantie boekt, heeft nog nooit zoveel keus gehad. Alleen die bedrijven die zich positief weten te onderscheiden, zullen de bezoekersaantallen nog zien stijgen. Onze aanpak als persoonlijk inspirator en klankbord voor de recreatieondernemer blijkt daarbij een schot in de roos.”

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.