Optimale analyse en verhoging van de klantloyaliteit door partnerovereenkomst Stratech en Amplixs

Het grondig kunnen analyseren van de huidige klantloyaliteit is waardevol voor de verhoging van klantloyaliteit in de toekomst. Voor optimaal inzicht in de loyaliteitsgegevens van haar klanten heeft Stratech – marktleider in reserveringssoftware – onlangs een partnerovereenkomst met Amplixs – toonaangevend in kwalitatieve online data ontsluiting van ervaringen van gasten van dienstverlenende organisaties – gesloten.

Koppeling Stratech-RCS en Attent!

Met behulp van de koppeling tussen de online oplossing Attent! – een speciaal voor de verblijfsrecreatie door Amplixs ontwikkelde tool – en het reserveringssysteem Stratech-RCS kunnen op basis van reserveringsgegevens automatisch gastenquêtes worden verstuurd naar gasten (boekers en verblijvers). De enquêtes worden opgemaakt in Attent!, de inhoud hiervan is volledig dynamisch waardoor vragen kunnen worden toegespitst op de reserveringsgegevens van gasten. Zo kan eenvoudig inzicht in de door de gast ervaren kwaliteit worden verkregen en kennis van hun behoeftes worden gebruikt voor het verhogen van de tevredenheid!

Dataverrijking

De door Attent! verzamelde waardevolle data wordt automatisch teruggeschreven naar het reserveringssysteem van Stratech. Met behulp van Stratech Insight – een online tool waarmee u, met behulp van visuele weergaven, altijd en overal inzicht heeft in de actuele managementinformatie van uw recreatieonderneming (www.stratechinsight.nl) – kunnen deze gegevens grondig geanalyseerd worden. De verkregen scores kunnen eenvoudig worden vergeleken op verschillende dimensies als periode, distributiekanaal, omzet en klant segment. Doordat gebruik wordt gemaakt van een individuele data analyse in plaats van de gebruikelijke gemiddelde tevredenheid, verkrijgt de recreatieondernemer direct inzicht wat extra aandacht behoeft.

Deze verkregen data kan vanuit RCS tevens worden gebruikt bij het incheckproces: er kan op basis van deze informatie extra aandacht worden besteed aan zaken die door dezelfde gast op een eerder moment minder goed zijn beoordeeld.

Voordelen voor de recreatieondernemer:

  • Eenvoudig analyseren van klantloyaliteit en klanttevredenheid
  • Directe notificatie bij ontevredenheid, zodat contact met de gast gezocht kan worden voordat de gast deze ervaring op andere (social) media deelt
  • Automatische verzending van dynamische gastenquêtes op basis van reserveringsgegevens
  • Stuurinformatie ten behoeve van de operatie en informatie op tactisch niveau
  • Individuele data analyse in plaats van gemiddelden
  • Gastbehoeften omzetten in gasttevredenheid.

Momenteel wordt door beide partijen hard gewerkt aan de afronding; de koppeling voor het versturen is gereed, enkel de terugschrijving van de data is nog in ontwikkeling.

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.