Wie niet verder kijkt dan zijn neus lang is, zal tot de conclusie komen dat er weinig overeenkomsten zijn. Wie de moeite neemt om eens wat beter te kijken ziet een heel belangrijke gemene deler. De grootste overeenkomst is dat beide ondernemers ook zelf consument zijn. Uit onderzoek is gebleken dat dat betekent dat de vrouw bepaalt waar het dagje uit naar toe zal gaan.
Maar als je nu een dagje uit gaat, hoe bepaalt de vrouw dan waarheen? Welke kanalen gebruikt ze en op welke manieren wordt je geprikkeld? Hieronder hebben we een korte impressie weergeven van wat je als consument tegenwoordig allemaal tegenkomt bij het bepalen van waar het dagje uit plaats gaat vinden.
Heel driftig sparen we de zegeltjes van het Kruidvat, Albert Heijn en de Plusmarkt en verzamelen ze in een bakje op de vensterbank. Wat is de beste aanbieding en wat vinden wij leuk? Via de e-mail komen er verschillende actiemails binnen van www.stedenkorting.nl en www.sweetdeal.nl. Via de nieuwsbrief van www.attractiewegwijzer.nl krijg ik op donderdagmiddag de laatste nieuwtjes van de grootste vereniging van dagattractieparken in Nederland en net over de grens.
In de weekbijlage van dagblad De Stentor zie ik een fantastisch aanbod voor een wellnessarrangement van de www.veluwsebron.nl voorbij komen. Gelukkig slapen volgend weekend de twee oudste kinderen bij oma zodat we even kunnen bijtanken in dit drukke hoogseizoen. Nou die aanbieding op dat pak melk is ook niet mis zeg, € 5,- korting per kaartje!
Terwijl ik op www.marktplaats.nl nog even op zoek ga naar een tweedehands droogtrommel voor mijn dochter die op kamers gaat zie ik toch ook een mooie aanbieding van 50% korting op een diner voor twee. Wanneer ik de post uit de brievenbus haal, zie ik daar een jubileumfolder van www.attractieparkhellendoorn.nl . Vanwege de vele wegwerkzaamheden is de trein een optie en we kijken hoe de reis gepland kan worden met het openbaar vervoer. Nou is het wel heel aantrekkelijk geworden om de trein te pakken en naar www.railzminiworld.nl in Rotterdam te gaan.
Voordat wij morgen toch met de auto vertrekken, zal ik deze eerst nog even voltanken. Laat ik nou bij de Texaco om de hoek kunnen sparen voor een gratis pannenkoek bij www.pannekoekenbakker.nl. Maar dat is nog niks vergeleken bij de reclame van www.toverland.nl in het bushoekje waarin men communiceert dat alle tienjarigen gratis toegang hebben tot het park.
Voor mijn werk heb ik nog even wat administratie moeten invoeren en maar meteen even op www.zoover.nl gekeken of het echt zo leuk is het afscheid van de meidengroep KUS bij www.drievliet.nl. Naast onze twee studerende kinderen hebben wij nog een nakomelingetje van twee jaar oud dus is het een beetje complex verhaal. Misschien is www.weekendjeweg.nl of www.nachtjeweg.nl wel een alternatief.
Toen ik vanavond het acht-uur journaal wilde bekijken zag ik de televisiereclame van www.rederijvanstiphout.nl voorbij komen. Een dagje Maastricht is ook wel een leuk alternatief. Laat ik nou net nog een bericht krijgen via Twitter. Een last minute aanbieding voor een midweek naar www.attractieparkslagharen.nl. Ik denk dat het toch de aanbieding wordt op de verpakking van de Verkade koekjes naar www.plopsa.be om het nieuwe Mayaland te bezichtigen. Van een vriendin kan ik haar familie abonnement lenen voor www.linnaeushof.nl en kunnen we gratis naar www.ouwehand.nl de gorilla’s bekijken. Natuurlijk kan ik ook vanavond proberen te scoren op een van de vele veilingsites www.vakantieveilingen.nl of www.inpakkenenwegwezen.nl.
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Laten we er een rustig weekendje van maken en kamperen bij de boer. Niet zo ver rijden en de regio Salland lijkt mij wel leuk vlakbij Zwolle. Ik geloof dat de buren wel een leuk plekje weten.
Weet je wat, ik Google even….regio Salland, mini camping, met Wifi en rust en ruimte!
Dat gaat hem worden!
Weet u het nog?
Zoals u ziet bestaan er zoveel distributiekanalen voor promotie van uw onderneming! Naast dat u in de sector werkzaam bent en bezoekers naar uw onderneming wilt trekken bent u ook consument. Iedere marketeer heeft als doel om de consument te prikkelen (dus ook u!) en u ertoe aan te zetten een bezoek te brengen aan dit park. Maar hoe gaat u zelf de consument prikkelen? Ziet u door de bomen het bos soms ook niet meer? Wij kunnen u hiermee helpen en adviseren u de Leergang Best Marketeer te volgen zodat u meer grip krijgt op uw marketing en promotie!
Review Koningin Juliana Toren na deelname aan de Leergang Best Marketeer
“Vorig jaar verkochten wij gemiddeld acht entreekaartjes per dag online. Nu wij met succes de Leergang Best Marketeer hebben doorlopen mag het resultaat er zijn! Dagelijks verkopen wij meer dan achthonderd kaarten online waarbij wij minder promotionele kosten maken en hierdoor een beter resultaat neerzetten. Ook dit jaar zullen wij weer deelnamen aan de Leergang Best Marketeer.” (Jeroen Buter, directeur Koningin Juliana Toren)
Hans van Leeuwen, Trendwatcher & Expert in Leisure
Directeur SLIMMadvies / initiatiefnemer Pleisureworld
Volg Hans van Leeuwen nu op Twitter!
Voor recreatieondernemers die slimmer willen ondernemen (www.twitter.com/slimmadvies) en voor trends, innovaties en ontwikkelingen in de vrijetijd (www.twitter.com/pleisureworld)