Plattelandstoerisme: hoe gaan we geld verdienen?

Veel plattelandsondernemers hebben hun bedrijf in de afgelopen jaren getransformeerd van agrarisch bedrijf tot aanbieder van een dagje uit of weekendje weg. Een overaanbod lijkt te ontstaan waardoor de vraag zich aandient: hoe winnen we de slag om de consument? Tijdens de derde editie van de Dag van het Plattelandstoerisme op dinsdag 9 december gaat Pleisureworld op zoek naar een antwoord.

Groot door samenwerking
Het thema van het congres dit jaar is “Groot door samenwerking”. Bijna alle sectoren in de vrijetijd treden door verbreding buiten hun kaders, op zoek naar nieuwe impulsen. De concurrentieslag moet gewonnen worden van de gevestigde orde en de oplossing hiervoor lijkt te liggen in samenwerking. Tijdens de Dag van het Plattelandstoerisme komen een aantal bijzondere gastsprekers aan het woord.

 Uitbouwen en internationaliseren
Stefan Thurau vertelt over Het Betere Boerenbed en wat deze keten tot een succes maakt. Het Betere Boerenbed is uitgegroeid tot een internationale organisatie met vestigingen in de Benelux, Frankrijk, Engeland en ook de VS en Zuid-Afrika. Unique selling point is een bijzondere locatie in combinatie met kleinschaligheid en kwaliteit.

Slim uitbesteden
Maikel Habraken van de Brandevoortse Hoeve opende dit najaar in het Brabantse Helmond zijn gethematiseerde indoor speeltuin waar hij jaarlijks 15.000 à 20.000 bezoekers verwacht. Door lokale partnerships aan te gaan weet Maikel een breed aanbod van groepsuitjes en activiteiten aan te bieden vanuit de gedachte “waarom duur doen als het ook simpel kan?”.

Boerenattractiepark
Dat inspelen op nichemarkt een groot succes kan zijn, bewijst Christa Fonken van de Christoffelhoeve. Naast het blotevoetenpad voor kinderen organiseert men de heuse bedevaartroutes voor volwassenen. Christa gaat in op de kracht van onderscheidend vermogen en authenticiteit door bijzondere arrangementen.

De Dag van het Plattelandstoerisme wordt georganiseerd door Pleisureworld en vindt plaats voorafgaand aan de opening van Recreatie Vakbeurs in Venray (9 – 11 december). Meer informatie en aanmelden: pleisureworld.nl/events

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.