Sprekers Praktijkdag Vakantieparken beloven een mooie discussie

De markt voor vakantieparken in Nederland is volop in beweging. Enkele sleutelspelers uit deze markt gaan met elkaar in gesprek op de Praktijkdag Vakantieparken. Een van de sprekers is Mikael Andersson, commercieel directeur van Landal GreenParks, die aan de vooravond staat van een overname door Roompot.

Pleisureworld heeft voor deze Praktijkdag Vakantieparken enkele topsprekers uitgenodigd die, elk vanuit een eigen visie en expertise, de ontwikkelingen in de markt voor vakantieparken zullen duiden.

  • Mikael Andersson, commercieel directeur van Landal GreenParks zal toelichten hoe Landal GreenParks zicht ontwikkelt in de huidige markt van vakantieaanbieders en wat dit kan betekenen voor individuele parken zoals Landal PUUR Exloo.
  • Dwarsdenker Hans van Leeuwen van Pleisureworld zal, zoals we van hem gewend zijn, zijn kritisch mening geven over de ontwikkelingen in de recreatiesector. Afgelopen maanden was hij als interim manager actief op het Landal Resort Puur Exloo en introduceerde hij diverse vernieuwingen. Hij komt o.a. uitleggen wat je moet doen (en vooral ook laten) om op een kosten-efficiënte manier een hoge gastwaardering te realiseren.
  • Hielke Tillema, directeur van Kontour Vastgoed heeft o.a. het resort Puur Exloo ontwikkeld als voorloper in luxe en pionier op het gebied van duurzaamheid. Het credo van Kontour is ‘Value for Life’ geeft ook de lange termijnvisie van de kontourconcepten weer. Waar veel projectontwikkelaars schermen met hoge en gegarandeerde rendementen op de korte termijn, richt Kontour zich tot investeerders die zich meer thuis voelen bij waardevol vastgoed. Wat voegt Kontour toe aan de markt? Tillema: “Een topproduct qua architectuur, kwaliteitsmaterialen tot in elk detail en interieurontwerp waar mensen gelijk het luxe vakantiegevoel hebben.”
  • Bij vastgoedontwikkeling is er volop aandacht voor de fysieke bouw van het bungalowpark. Ellen Gackel directeur Brandforce One voegt daar een dimensie aan toe; hoe bouw je rond een vakantiepark, of keten van vakantieparken je BRAND op. Gackel: “Door de groei en ketenvorming en efficiency in de markt van vakantieparken ontstaat het risico dat parken steeds meer op elkaar gaan lijken. Hoe zorg je er voor dat je onderscheidend blijft? Ik zal dat tijdens de praktijkdag uitleggen aan de hand van een merkstrategie.”

Naast de sprekers zijn er ook diverse workshops waar de deelnemers op een heel praktisch niveau uitleg krijgen over toepassingen die bijdragen aan een bijzondere beleving. Denk daarbij o.a. aan exceptionele schoonmaak, automatische incheckzuilen, pumptrack, voedselbos, OERRspelen, webwinkel voor parkgasten, slimme deurslotsystemen en de belevenissenkaart.

Pleisureworld Praktijkdag Vakantieparken

De Praktijkdag Vakantieparken wordt op 12 oktober georganiseerd door Pleisureworld op het Drentse familieresort Puur Exloo.

Meer informatie en aanmelden voor deze dag.

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.