Nieuw luxe concept, nieuwe standaard, nieuwe doelgroep
Met de slogan “just relux” heeft men direct de kern te pakken. Er is een grote doelgroep – zowel van Nederlanders, als Duitsers, Belgen en Luxemburgers – die niet meer wil kamperen, geen bungalowvakantie onderneemt of die claustrofobie krijgt van een hotel. Toch zijn ze wel op zoek naar luxe op een top locatie.
Met de opening van Noordzee Résidence Dishoek onder het nieuwe label Largo Villas heeft men een nieuwe norm in bungalowvakanties geïntroduceerd. Het zijn vakantievilla’s die vergelijkbaar zijn met die in Marbella, Saint-Tropez of Toscane. Van internationale allure en met eenzelfde prijsniveau maar dan in ons eigen kikkerlandje.
Een concept dat een nieuwe doelgroep weet aan te trekken. Deze nieuwe gasten zijn de doorstromers die ooit begonnen zijn bij de knuffelmuur van Sporthuis Centrum (later CenterParcs) en beslist ook gasten die bekend zijn met de Landal formule. Largo Villas wordt op het juiste moment als nieuwe “brand” gepositioneerd boven de traditionele aanbieders van bungalowvakanties inclusief Roompot Vakanties.
Er is namelijk een grote groep traditionele bungalowgasten die toe zijn aan meer luxe, privacy en gemak. Dat laatste vertaalt zich met name in het thuisgevoel van de villa zelf waar men verblijft en de locatie.
[column width=”1/4″ title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]
[/column]
[column width=”1/4″ title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]
[/column]
[column width=”1/4″ title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]
[/column]
[column width=”1/4″ last=”true” title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]
[/column]
Zoek de verschillen tussen Largo Villas en het bungalowpark
Als eerste valt de kleinschaligheid op. In mijn beleving betekent dat nooit meer dan vijftig luxe villa’s. Het zijn villa’s van moderne architectuur met hoogwaardige materialen en ruime slaapkamervertrekken met allemaal een eigen badkamer en inloopdouche. Een huiselijk interieur met sfeeraccenten en alle keukenapparatuur die je je maar wensen kunt. De tuin met gezellig terras, loungeset en tuintafel met buitenbarbecue. Als het wat kouder is, staat er zelfs een heater klaar. Wanneer het te warm is pak je even een opfrisser onder de tuindouche.
Het is meer dan een hotelservice: met opgemaakte bedden, dagelijks een “roommate” die de bedden komt doen en die zorgt voor voldoende handdoeken. Er is geen standaard receptie maar er is een slimme combi gemaakt met een lokale ondernemer. Eigenaar Albert van Steeg zwaait de scepter bij Restaurant De Dis dat dienst doet als receptie en tevens voorzieningen biedt voor het ontbijt en diner. Het ontbijt is niet van Zeeuwse proporties (ons bent zuinig).
Samenwerking met locals kan juist hier voor een extra dimensie zorgen in de vakantie ervaringen van de gasten van Largo Villas. In de directe omgeving vind je nog meer leuke winkeltjes en restaurantjes. Voor de supermarkt zal men de auto moeten pakken. Een animatieprogramma is er niet maar ik heb Koos Konijn ook totaal niet gemist.
Op het park zijn verder geen recreatieve voorzieningen en ook een zwembad ontbreekt. Daar staat tegenover dat dergelijke luxe resort altijd primair op een top locatie gesitueerd moet zijn. En warempel wanneer wij bij onze villa’s rechtsaf slaan op weg naar het strand, lopen we achtereenvolgens langs een winkel met strandspullen, ijssalon en een viswinkel met kibbeling en haring en oerfriet, voor de snelle hap. Zodra we het straatje uit zijn, doemt voor ons een leuk pleintje op met zicht op het in aanbouw zijnde appartementencomplex Duin Residentie Klein Dishoek en restaurant Duinlust, favoriet bij veel toeristen.
[column width=”1/4″ title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]
[/column]
[column width=”1/4″ title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]
[/column]
[column width=”1/4″ title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]
[/column]
[column width=”1/4″ last=”true” title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]
[/column]
Mijn customer journey
Dit was alweer het achtste weekend in een reeks verblijven in verschillende hotels, vakantie- en bungalowparken en campings. Bij het laatste verblijf van Largo Villas hebben wij tot op het laatst genoten. Mijn vrouw is niet eerder naar huis vertrokken en zelf kan ik constateren dat dit laatste verblijf een toevoeging is aan ons lijstje met favoriete vakantieproducten.
Hans van Leeuwen, Trendwatcher & adviseur
PS: laten we vaststellen dat ik persoonlijk de doelgroep van Koos Konijn bent ontgroeid en met mij vele (internationale) gasten uit Duitsland, België en Luxemburg.
[column width=”1/4″ title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]
[/column]
[column width=”1/4″ title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]
[/column]
[column width=”1/4″ title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]
[/column]
[column width=”1/4″ last=”true” title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]
[/column]