Waarom Largo Villas geen traditioneel bungalowpark is

Nieuw luxe concept, nieuwe standaard, nieuwe doelgroep

Met de slogan “just relux” heeft men direct de kern te pakken. Er is een grote doelgroep – zowel van Nederlanders, als Duitsers, Belgen en Luxemburgers – die niet meer wil kamperen, geen bungalowvakantie onderneemt of die claustrofobie krijgt van een hotel. Toch zijn ze wel op zoek naar luxe op een top locatie.

Met de opening van Noordzee Résidence Dishoek onder het nieuwe label Largo Villas heeft men een nieuwe norm in bungalowvakanties geïntroduceerd. Het zijn vakantievilla’s die vergelijkbaar zijn met die in Marbella, Saint-Tropez of Toscane. Van internationale allure en met eenzelfde prijsniveau maar dan in ons eigen kikkerlandje.

Een concept dat een nieuwe doelgroep weet aan te trekken. Deze nieuwe gasten zijn de doorstromers die ooit begonnen zijn bij de knuffelmuur van Sporthuis Centrum (later CenterParcs) en beslist ook gasten die bekend zijn met de Landal formule. Largo Villas wordt op het juiste moment als nieuwe “brand” gepositioneerd boven de traditionele aanbieders van bungalowvakanties inclusief Roompot Vakanties.

Er is namelijk een grote groep traditionele bungalowgasten die toe zijn aan meer luxe, privacy en gemak. Dat laatste vertaalt zich met name in het thuisgevoel van de villa zelf waar men verblijft en de locatie.

[column width=”1/4″ title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]

Op en top strandbeleving
Op en top strandbeleving

[/column]

[column width=”1/4″ title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]

Strandpaviljoen om de hoek
Strandpaviljoen om de hoek

[/column]

[column width=”1/4″ title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]

Nog meer strandbeleving
Nog meer strandbeleving

[/column]

[column width=”1/4″ last=”true” title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]

Duinhof Klein Dishoek
Ontwikkeling Duinhof Klein Dishoek

[/column]

Zoek de verschillen tussen Largo Villas en het bungalowpark

Als eerste valt de kleinschaligheid op. In mijn beleving betekent dat nooit meer dan vijftig luxe villa’s. Het zijn villa’s van moderne architectuur met hoogwaardige materialen en ruime slaapkamervertrekken met allemaal een eigen badkamer en inloopdouche. Een huiselijk interieur met sfeeraccenten en alle keukenapparatuur die je je maar wensen kunt. De tuin met gezellig terras, loungeset en tuintafel met buitenbarbecue. Als het wat kouder is, staat er zelfs een heater klaar. Wanneer het te warm is pak je even een opfrisser onder de tuindouche.

Het is meer dan een hotelservice: met opgemaakte bedden, dagelijks een “roommate” die de bedden komt doen en die zorgt voor voldoende handdoeken. Er is geen standaard receptie maar er is een slimme combi gemaakt met een lokale ondernemer. Eigenaar Albert van Steeg zwaait de scepter bij  Restaurant De Dis dat dienst doet als receptie en tevens voorzieningen biedt voor het ontbijt en diner. Het ontbijt is niet van Zeeuwse proporties (ons bent zuinig).

Samenwerking met locals kan juist hier voor een extra dimensie zorgen in de vakantie ervaringen van de gasten van Largo Villas. In de directe omgeving vind je nog meer leuke winkeltjes en restaurantjes. Voor de supermarkt zal men de auto moeten pakken. Een animatieprogramma is er niet maar ik heb Koos Konijn ook totaal niet gemist.

Op het park zijn verder geen recreatieve voorzieningen en ook een zwembad ontbreekt. Daar staat tegenover dat dergelijke luxe resort altijd primair op een top locatie gesitueerd moet zijn. En warempel wanneer wij bij onze villa’s rechtsaf slaan op weg naar het strand, lopen we achtereenvolgens langs een winkel met strandspullen, ijssalon en een viswinkel met kibbeling en haring en oerfriet, voor de snelle hap. Zodra we het straatje uit zijn, doemt voor ons een leuk pleintje op met zicht op het in aanbouw zijnde appartementencomplex Duin Residentie Klein Dishoek en restaurant Duinlust, favoriet bij veel toeristen.

[column width=”1/4″ title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]

Opgemaakte bedden
Opgemaakte bedden

[/column]

[column width=”1/4″ title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]

Badkamer
Badkamer

[/column]

[column width=”1/4″ title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]

Huiskamer
Huiskamer

[/column]

[column width=”1/4″ last=”true” title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]

Keuken
Keuken

[/column]

Mijn customer journey

Dit was alweer het achtste weekend in een reeks verblijven in verschillende hotels, vakantie- en bungalowparken en campings. Bij het laatste verblijf van Largo Villas hebben wij tot op het laatst genoten. Mijn vrouw is niet eerder naar huis vertrokken en zelf kan ik constateren dat dit laatste verblijf een toevoeging is aan ons lijstje met favoriete vakantieproducten.

Hans van Leeuwen, Trendwatcher & adviseur

PS: laten we vaststellen dat ik persoonlijk de doelgroep van Koos Konijn bent ontgroeid en met mij vele (internationale) gasten uit Duitsland, België en Luxemburg.

[column width=”1/4″ title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]

Persoonlijk ontvangst
Persoonlijk ontvangst

[/column]

[column width=”1/4″ title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]

Besteld ontbijt
Besteld ontbijt

[/column]

[column width=”1/4″ title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]

Contactmogelijkheden
Contactmogelijkheden

[/column]

[column width=”1/4″ last=”true” title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]

De buitenkeuken staat klaar voor gebruik
De buitenkeuken staat klaar voor gebruik

[/column]

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.