Weet de recreatieondernemer precies wat zijn doelgroep is?

Het lijkt wel of het werk van de recreatieondernemer zich steeds meer verplaatst van het kampeerterrein naar het beeldscherm van de computer. Naast de alsmaar toenemende administratieve rompslomp wordt er steeds meer kennis gevraagd van verschillende marketingprogramma’s. Weet u welke doelgroepen voor u van betekenis kunt zijn? Bent u in het bezit van de juiste ‘customer-insights’ op basis waarvan u wellicht nieuwe doelgroepen kunt aanspreken of bestaande groepen veel beter van dienst kunt zijn?

Kritisch kijken naar uw eigen organisatie is geen straf

Door aanvullend onderzoek kunt u kennis aanboren en uw inzichten verrijken. Dat dient dan weer als basis voor verdere stappen. Hierdoor bent u in staat om toekomstgerichte doelgroepstrategieën te ontwikkelen met vaak verassende mogelijkheden op het gebied van marketing en sales. Kijk eens kritisch naar uw klantengroepen: Wie brengt u nou de meeste omzet?. U kunt uw klantengroepen kiezen op basis van winstpotentieel. De volgende stap: Uw pijlen richten op de directe groepen (bestaande klanten o.a.) en nieuwe indirecte groepen (maar wel kiezen op basis van winstpotentieel). U ziet dat u veel tijd en creativiteit moet investeren om meer inzicht te krijgen waar uw klanten en opbrengsten zitten.

Is er voor u een simpele oplossing?

Het antwoord hierop is helaas: neen. De marketing met databases komt er bij, maar gewone advertenties en mailingen van folders blijven noodzakelijk. Het internet is niet meer weg te denken en wordt steeds belangrijker. Mond op mond reclame blijft een van de beste marketing en sales instrumenten en wordt nogal eens vergeten. Dit alles noemen we crossmediale communicatie. Een optimale mix is een garantie voor de beste resultaten. Veel onderdelen kunnen geautomatiseerd worden. Zo ontwikkelt u zich als de marketeer van uw eigen onderneming en bent u in staat om de juiste combinaties te maken tussen offline en online marketing. Nieuwe klanten vinden, bestaande klanten behouden en meer laten besteden.

Wie wil dat niet? Er is nog een hele wereld te winnen. De eerste stap in de goede richting kan zijn om uw eigen boekingssoftware optimaal in te zetten en vooral eerst te analyseren voor te reageren. Een belletje naar SLIMM Advies is ook een optie?

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.