Zeeuwse ondernemers komen bijeen voor inspiratiesessie in recreatie en toerisme

Het gaat goed met het toerisme in Zeeland. Er komen steeds meer Belgen, Fransen en zelfs Chinezen naar de provincie. Maar hoe staat het met de Nederlandse gast en wat is daarbij de rol van de digitale klantreis? Tijdens de Vakdag – Hoe bereik je de gast? komen ondernemers uit de Zeeuwse recreatiesector bijeen voor een blik op de toekomst.

Vooruitblik toeristisch seizoen door VVV Zeeland

De consument van vandaag de dag heeft hoge eisen aan hoe en waar hij op vakantie gaat, hij heeft al heel veel gezien en gedaan, en wil op andere manieren geïnformeerd worden. De gast wil geen producten meer afnemen, maar belevenissen. Een van de succesvolle voorbeelden hierbij is de Hollandse Mosselcampagne door de VVV in Duitsland. Ook is VVV Zeeland volop bezig met de ontwikkeling van diverse inspiratiepunten. Tijdens de Vakdag zal Patrick Polie (directeur VVV Zeeland) vooruitblikken op wat ons in het toeristenseizoen 2016 nog meer te wachten staat.

Trends in toerisme en kansen voor camperparken

Tijdens de Vakdag zijn er ’s ochtends twee gratis inloopsessies, namelijk de “Opmars van de Camper” en het “Jaaroverzicht van de 111 WereldTrends”. Een korte blik in de trends en kansen voor recreatie en toerisme, specifiek voor de recreatieondernemer. Welke ontwikkelingen bieden de meeste kans op “return on investment”?

Workshop Marketing

In de middag is er een interactieve workshop over marketing waarbij ondernemers zich bezighouden met een 10punten verbeterplan voor hun marketing. Onderwerpen die hierbij centraal staan zijn 1. Trends in marketing 2. Email marketing 3. Facebook 4. Twitter 5. Big Data – database 6. Content marketing 7. Bloggers & Vloggers 8. Selectie Touroperators 9. Website 10. Check lijst 10 punten verbeterplan.

De resultaten van het eerste pop-up pretpark van Nederland

Top of flop? Hoe is het afgelopen met het eerste pop-up pretpark van Nederland? Arianne Jansen (Communicatie & Marketing) van Omnium vertelt over de effecten van het  super zomerfestival in Goes. Wat bracht het hen aan naamsbekendheid maar ook aan extra omzet? Gevolgd door een rondleiding “Op wereldreis door het tropenbos”.

Over de Vakdag – Hoe bereik je de gast

De “Vakdag – Hoe bereik je de gast” in Omnium (Goes) is onderdeel van een reeks vakdagen door het land. Pleisureworld zoekt hierbij de ondernemer in recreatie en toerisme op om samen te kijken naar de mogelijke succesfactoren en te kijken naar verbeteringen in de (lokale) regio. De Omnium Vakdag in Goes is de tweede regionale Vakdag op rij en wordt georganiseerd in samenwerking met VVV Zeeland en Omnium.

Geïnteresseerden kunnen zich informeren en aanmelden via https://pleisureworld.nl//pleisureworld.nl/event/omnium-vakdag-hoe-bereik-je-de-gast/

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.