Zoover speelt voor Sinterklaas

woensdag 23 april 2014 – Mijn e-mailbox is zowat geëxplodeerd met tientallen nieuwsberichten waarbij het lijkt of iedereen in ons land een prijs gewonnen heeft. Het is gewoon “too much” en het is niet te filmen wie er allemaal een Zoover Award gewonnen hebben. NH Hotels roept dat zij de beste zijn maar ook Fletcher Hotels geeft 10% extra korting omdat zij een Zoover Award gewonnen hebben. Als je bedenkt dat ook CenterParcs en niet te vergeten Skichalets.nl op de trom slaan, dan lijkt het hek van dam.

Iedereen kent wel de vele bordjes en keurmerken aan de deur van hotels en restaurants. Het is net als bij een generaal met zijn borst vol medailles of die wandelaar die voor de zestigste keer mee doet aan de Nijmeegse 4Daagse: “kijk mij eens!” Als klap op de vuurpijl hebben alle provincies  van Nederland ook nog een winnaar van Het Land van de ANWB. Dit jaar kan niet meer stuk met zoveel moois op de plank en ik vraag mij af of de consument dit ziet als een extra stimulans in zijn oriëntatie op het web op zoek naar reviews.

Misschien is het wel een stok achter de deur voor betreffende bedrijven om medewerkers te helpen met het doelgericht focussen op meer hospitality en een goed arbeidsethos. Er is niks verkeerds aan om trots te zijn op een uitmuntende performance of het winnen van een prijs. Maar ik zou zelf meer in mijn nopjes zijn als de consument haar oordeel geeft dan een lading awards van organisatie die zowat voor iedere “klant” een prijsje heeft. In hoeverre kunnen we Zoover hier nog wel serieus in nemen? Als we Snowden kunnen geloven, is alles op internet te manipuleren? Een kinderhand is gauw gevuld.

Hans van Leeuwen, trendwatcher & expert in leisure

Dir. SLIMMadvies, uw bedrijfsadviseur

PS: Ook wij blijven niet achter: dit jaar organiseren we de 11e uitverkiezing van de Pleisureworld Noviteiten Award 2014 voor het beste nieuwe product in recreatie!

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.