Een complete experience waarin geluid, beeld en spel samenkomen

Een nieuwe beleving binnen de leisure waarbij het spelelement de hoofdfocus heeft. De X-Cube bestaat uit een kubus van 16m2 en ondanks de maatregelen binnen het ‘nieuwe normaal’ kan dit spel zonder problemen met vier personen gespeeld worden. Daarnaast kunnen andere teams uitgedaagd worden tegen scores te strijden, op deze manier wordt een nieuwe vorm van teamspel gecreëerd.

De X-Cube is ontworpen met het idee om gasten van doorstroomlocaties en locaties binnen de dag- en verblijfsrecreatie een extra beleving mee te geven. Denk aan het oplossen van een moord, het kraken van een bankkluis of het ontmantelen van een bom. Voor alle X-Cube locaties komen daarnaast steeds weer nieuwe thema’s en uitdagende experiences beschikbaar.

Op dit moment staat de eerste X-Cube bij Theater Koningshof in Maassluis. “Met de X-Cube in Theater Koningshof is een uniek concept aan ons theater toegevoegd waardoor wij een extra kunnen bieden aan ons publiek. Bovendien hebben wij een geheel nieuwe doelgroep kunnen bereiken voor ons theater”, vertelt Marjan de Groot – Marketing, publiciteit en theaterprogrammering Theater Koningshof. “Op dit moment zijn we met tal van bedrijven in gesprek en we hopen nog voor de herfst van dit jaar bij zo’n 20 ondernemers uit de leisure industrie over te gaan tot plaatsing”, geven X-Cube eigenaren Gerben van Leeuwen en Martin van der Meer aan.

De experience is voorzien van een groot 4K display met touchbediening en een vol geluid. “De beleving wordt op deze manier compleet gemaakt. Je wordt tijdens het spel zo enthousiast door deze elementen dat ik daardoor gestimuleerd werd samen met mijn team alle opdrachten zo goed mogelijk te voltooien”, vertelt een van de deelnemers van de eerste X-Cube in Maassluis.

Naast het aanbieden van de X-Cube als vermaak binnen de recreatie, kan het ook multifunctioneel worden ingezet. Denk hierbij aan het aanbieden van trainingen of serious games voor bedrijven. “Voor de doelgroep kinderen zijn we nu druk bezig om in het thema van het World Intelligence Center een kindergame te maken voor de leeftijd 8 t/m 12 jaar. Het verhaal en de eerste puzzels zijn al bedacht en ook zal naar aanleiding van de gemiddelde leeftijd van de groep de moeilijkheidsgraad veranderen. Zo blijf je de X-Cube verbreden voor verschillende doelgroepen en met steeds weer nieuwe ‘puzzels’ zorg je ervoor dat de experience uitdagend blijft”, geeft Gerben aan.

Over X-Cube
X-Cube is sinds 1 jaar actief in de markt en zal eind volgend jaar zo’n 100 locaties in Europa hebben voorzien van een experience. De experience is schaalbaar en aan te passen aan elk thema. Daarnaast bieden zij een aanvullend boekingssysteem waardoor de ondernemer compleet wordt ontzorgd bij het aanbieden van de X-Cube. Meer informatie: www.x-cube.nl

Photocredits: Jessy van Leeuwen Photography
Auteur: Linda Fijma

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.