Een nieuwe beleving binnen de leisure waarbij het spelelement de hoofdfocus heeft. De X-Cube bestaat uit een kubus van 16m2 en ondanks de maatregelen binnen het ‘nieuwe normaal’ kan dit spel zonder problemen met vier personen gespeeld worden. Daarnaast kunnen andere teams uitgedaagd worden tegen scores te strijden, op deze manier wordt een nieuwe vorm van teamspel gecreëerd.
De X-Cube is ontworpen met het idee om gasten van doorstroomlocaties en locaties binnen de dag- en verblijfsrecreatie een extra beleving mee te geven. Denk aan het oplossen van een moord, het kraken van een bankkluis of het ontmantelen van een bom. Voor alle X-Cube locaties komen daarnaast steeds weer nieuwe thema’s en uitdagende experiences beschikbaar.
Op dit moment staat de eerste X-Cube bij Theater Koningshof in Maassluis. “Met de X-Cube in Theater Koningshof is een uniek concept aan ons theater toegevoegd waardoor wij een extra kunnen bieden aan ons publiek. Bovendien hebben wij een geheel nieuwe doelgroep kunnen bereiken voor ons theater”, vertelt Marjan de Groot – Marketing, publiciteit en theaterprogrammering Theater Koningshof. “Op dit moment zijn we met tal van bedrijven in gesprek en we hopen nog voor de herfst van dit jaar bij zo’n 20 ondernemers uit de leisure industrie over te gaan tot plaatsing”, geven X-Cube eigenaren Gerben van Leeuwen en Martin van der Meer aan.
De experience is voorzien van een groot 4K display met touchbediening en een vol geluid. “De beleving wordt op deze manier compleet gemaakt. Je wordt tijdens het spel zo enthousiast door deze elementen dat ik daardoor gestimuleerd werd samen met mijn team alle opdrachten zo goed mogelijk te voltooien”, vertelt een van de deelnemers van de eerste X-Cube in Maassluis.
Naast het aanbieden van de X-Cube als vermaak binnen de recreatie, kan het ook multifunctioneel worden ingezet. Denk hierbij aan het aanbieden van trainingen of serious games voor bedrijven. “Voor de doelgroep kinderen zijn we nu druk bezig om in het thema van het World Intelligence Center een kindergame te maken voor de leeftijd 8 t/m 12 jaar. Het verhaal en de eerste puzzels zijn al bedacht en ook zal naar aanleiding van de gemiddelde leeftijd van de groep de moeilijkheidsgraad veranderen. Zo blijf je de X-Cube verbreden voor verschillende doelgroepen en met steeds weer nieuwe ‘puzzels’ zorg je ervoor dat de experience uitdagend blijft”, geeft Gerben aan.
Over X-Cube
X-Cube is sinds 1 jaar actief in de markt en zal eind volgend jaar zo’n 100 locaties in Europa hebben voorzien van een experience. De experience is schaalbaar en aan te passen aan elk thema. Daarnaast bieden zij een aanvullend boekingssysteem waardoor de ondernemer compleet wordt ontzorgd bij het aanbieden van de X-Cube. Meer informatie: www.x-cube.nl
Photocredits: Jessy van Leeuwen Photography
Auteur: Linda Fijma