Actueel

Traditionele marketing: wij houden u de spiegel voor!

donderdag 23 januari 2014 – Moeten wij ook lastminute acties inzetten? Ook ik sta elke dag weer aan het begin van een dag vol met uitdagingen maar heb mijzelf wel aangeleerd om in de spiegel te kijken. Mijn devies is om uw organisatie zo in te regelen dat deze gericht

Lees meer »

De Chinezen komen eraan!

donderdag 23 januari 2014 – Met z’n allen naar de Glamping! Als regelmatige lezer van mijn blogs zult u soms denken; “Wat heb ik daar nou aan als campingboer, manager attractiepark of directeur van een museum?” Wij weten als geen ander dat uit vervlogen tijden onze babyboomers (u dus) veel

Lees meer »

Pleisureworld voor 10de jaar op rij op zoek naar innovaties

In 2004 was Berg Toys met de Balanz Bike de eerste winnaar van de Pleisureworld Award. Sindsdien hebben wij met veel plezier een grote diversiteit aan prachtige innovatieve producten en diensten langs zien komen en daarom zal Pleisureworld in 2013 dan ook alweer voor het 10de jaar op rij op

Lees meer »

Ballenbak wordt volwassen

Transformatie van indoorspeeltuin naar Family Fun Center De laatste tien jaar is het aantal ‘stand alone’ indoorspeeltuinen explosief gegroeid. De bekendste hamburgerketen van ons land heeft met de ballenbak aan de basis gestaan van dit succes waar geen einde aan lijkt te komen. Nog steeds is er sprake van doorontwikkeling

Lees meer »

Gemeente ambtenaar op de stoel van de recreatieondernemer!

Onlangs werd ik uitgenodigd voor een gesprek bij een gemeentehuis gelegen in de Achterhoek. Een wethouder die werd geconfronteerd met teruglopende inkomsten uit de toeristenbelasting. De helft minder over een periode van tien jaar. Wat gaan we daar aan doen? Het lijkt mij een issue dat speelt bij meer gemeenten

Lees meer »

Is er toekomst voor traditionele buitensport ondernemingen?

Afgelopen vrijdag was het weer zover, als trendwatcher en expert in de Leisure branche gaf ik mijn jaarlijkse expertcollege aan de Fontys Sporthogeschool te Eindhoven. De aandachtige luisteraars bestonden uit vierdejaars studenten die zich richten op het vakgebied Sport & Leisure Adventure. Deze opleiding staat gelijk aan die van de

Lees meer »

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.